[linux-baslangic] Re: Paralel Posta sistemi

---------

From: Engin Ö. (engin@engin.web.tr)
Date: Tue 12 Aug 2003 - 21:33:57 EEST

    Merhaba ;

    -Zaten bir tartısma ortamı burası-
    Elbette Microsoft kökenli systemler yabana atılmasın size katılırım ancak...

    > , önce microsoftun yazılımlarını yönetmeyi becebilirsen linux a geçişin
    daha
    > rahat olur .
    > Çünkü microsoft server larda hataları yokedebilecek kişiler linux ta admin
    > kadar iyi olmasada orta düzey yönetici olma şansları vardır.

    Bir kullanıcı ya da yönetici microsoft serverlerde hangi hataları nasıl
    yokedebilir, dahası nasıl müdahale edebilir ki, ya (uninstall yes) sonra
    (install now) yapacaktır, ya da 8 -10 parametrelik bir ekranda yönetici ya
    da herneyse kullanıcıya sorulacak sorulara yanıt verilecektir.. Ltf yanlıs
    anlamayın ben eleştirmiyorum ama bir MS serverde ne yazıkki (tamir-bakım)
    adına yapılabilecek birsey yoktur..

    Sanıyorum Deniz A.Kanca hanımın bir örnegi vardı aylar önce, "MS dan gelen
    birisi bu tarafta kaportanın altına yattıgında, buda nesi" diyebiliyor.. (O
    söz tam öyle degildi ama özünü yorumladım aklımda kaldıgınca)...

    MS systemlerde yönetim yoktur. işiniz gücünüz patch takip etmektirki
    özellikle win2000 lerden sonra bu da artık Nortonun liveupdatesi gibi
    otomatik bug guncellemelere kadar gitmiştir.

    Bir .dll ya da bir mavi ekran için yazılıma müdahale etme şansınız
    olamayacagına göre neyin yönetimi ?.. Gidersiniz hata veren memberi ya alır
    replace edersiniz ya da 6 ayda bir .dll çöplüğünü yok etmek icin makinaya
    format atarsınız.. Ben win.den cok şeyler ögrendim, ama ilk bilgisayara MS
    le başlamadım, IBM Systemlerle başladım. Yazılım , yönetim ve sadelik.. Biz
    hep kendi işimizi kendimiz yaptık.. IBM S/34 , sonra S/36 sonra (S/38
    kulllanmasamda) ve en son AS400 programcılıgı... Bunları şu nedenle yazdım,
    hic bir zaman makina bizi yönetmedi, biz ne dediysek "o onu yaptı.." MS
    işletim sistemleri gibi bizi yormadı, hırpalamadı.. Burada (*nix) dünyasında
    size sunulan bir dünya var, öbür tarafta ise size sunulan bir paket var.

    Saygılarımla