[linux-baslangic] Re: Linux'da Firewall (iptables)

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sun 10 Aug 2003 - 15:17:23 EEST

    Selamlar..

    "ALPER KANAT" <alper.kanat@isbank.net.tr> wrote:

    > Esas soruma gelince. Iptables ile u=F0ra=FEmak kod girmek falan bana =E7ok
    > zor geliyor. Grafiksel arabirim ile Linux'da firewall olu=FEturman=FDn,
    > iptables'=FDkontrol edebilmenin bir yolu var m=FD ?=20

    Grafik ekranin, komut satirindan kolay oldugu, en azindan firewall
    yonetimi soz konusu olunca, sadece bir safsata olabilir. Bu safsataya
    kanmadan, biraz ugrasip iptables'i kullanmayi ogrenin, en iyisini
    yaparsiniz.=20

    Sordugunuz sualden anlasildigi kadariyla, sizin firewall ile bir
    sorununuz yok. Dahasi firewall ile ilgili de pek bilginiz yok. Bu
    durumda hic bir firewall arabiriminin size faydali olamayacagini kolayca
    ongorebiliriz. Kisacasi, firewall'e bulasmadan once firewalling
    kavramini biraz ogrenmeye ugrasin. Firewall konusu, basit bir su istek
    gecsin, su istek gecmesin konusundan daha derin bir konudur.

    Saygi ve sevgiler..