[linux-baslangic] Re: Başlangıç seviyesinde tavsiyelerinize ihtiyaç var !

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 29 Apr 2003 - 11:30:08 EEST

    A.Oğuz GÜLAY wrote:

    > Merhabalar, Linux'u en iyi nasıl ve nereden öğrenebilirim ? Kitaptan
    > ya da kurcalayarak öğrenmem mümkün müdür ? İllaki bir avuç dolusu
    > para ödeyip kurslara mı yazılmam gerekir ? Bu sistem kendi kendine
    > öğrenilmeyecek kadar zor mudur ?

      Kesinlikle basina oturup kitap belge vs. karistirarak cok guzel
    ogrenebilirsiniz Bir kursa gitseniz bile bu emegi gostermezseniz kurs
    da size bir yere kadar yardimci olabilir.

      http://www.tldp.org
      http://www.belgeler.org
      sisteminiz icerisinde /usr/share/doc(s) dizini
      herhangi bir komut / fonksiyon icin man sayfasi (ornegin ls icin "man
    ls" komutunu calistirin)

      istemediginiz kadar belge iceriyor.

    > Başlangıç seviyesindeki birisi
    > (Linux için) hangi sürüm ya da sürümleri tavsiye edersiniz.

      Mandrake 9.1 alin (3CD), kurun, guncellemelerini yapin, kullanin,
    kurcalayin, bozun, bir daha kurun, bir daha bozun. Ta ki "sorunlari
    gidermek icin linux larin aslinda bastan kurulmadigini" ogrenene ve
    bastan kurmamaya alisana kadar. Icerisindeki programlari kuralayin,
    deneyin, baska ortamlarda gunluk hayatta kullandiginiz araclarin
    karsiliklarini degil ama o programlarla yaptiginiz isi yapabileceginiz
    programlar secin begenin, kullanin. Yazmasi uzun surdu ama pratikte
    gecekten linux ogrenmek isteyen biri icin 1-2 haftadan fazla surmeyecek
    bir surec bu.

      Kendinizi linux kullanirken rahat hissettiginizde, linux u tercih
    ettiginizde zaten isin cogu bitmis olacak.

    > Zamanla kullanmayı hedeflediğim bir kaç konu şöyle sıralanıyor : 1.
    > Window'a alternatif işletim sistemi olarak kendi bilgisayarımda
    > kullanmak, 2. Data&File server olarak kullanmak (Linux ve Windows
    > terminalleri bağlayarak) 3. Web, Internet ve mail server olarak
    > kullanmak.

      Bu soylediklerinizin hepsi cok leziz bir sekilde linux da mumkun.
    Ancak cok onemli bir ayrinti "Windoz'a alternatif" olarak gormeyin linux u.

      Linux apayri birseydir, farklidir, linux'da windoz aramazsaniz cok cok
    daha rahat edersiniz.

      Saygilar,
      Onur Kucuk