[linux-baslangic] Re: linux drivers

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 23 Apr 2003 - 23:50:50 EEST

    bulent ozkan wrote:
    > merhaba
    > ben yeni bir linux kullanıcısıyım. mandrake 9.1 i yükledim ancak
    >
    > 1-) sistem ses kartımı(creative soundblaster pci 64) ensoniq olarak görüyo
    > ve ses çıkmıyo. bu ses kartını nasıl çalıştırabilirim.

      Ses kartini belki de dogru yukledi ama sesi acmamis olabilir. Ses
    ayarlarini (alsa-mixer ya da aumix ile, kmix vs. degil) denediniz mi ?

      Ses ayarlarini acmak yardimci olmazsa , "lspci -v"komutunun ciktisini
    verirseniz belki daha yardimci olabiliriz.

    > 2-) mandrake giriş ekranında diğer linuxlardaki gibi root kullanıcısı yok ve
    > root ayarında kullanıcıda yaratsamda bazı yerlere giriş izni alamıyorum.bunu
    > nasıl yapıcam.

      sistemde root kullanicisi tabi ki var. Sadece root kullancisi olarak
    graifk modu kullanmak "ÇOK YANLIŞ !!!!!!" oldugu icin grafik giris
    kisminda gorunmuyor.

      Root yetkisi ile bisi yapacaksaniz ya mandrake control center dan
    yapin (ornegin kullanici eklemek) ya da konsolda "su -" komutunu
    kullanin. "su" komutunu root yetkisi verdiginiz kullanici olarak
    kullandiginiz icin asagidaki hatayi aliyorsunuz.

    > 3-) windows klasörümü göremiyorum. mount komutu içinde bu komut sadece root
    > içindir diyo. yukarıdaki gibi sisteme giremedeğim için bu komutu
    > kullanamıyorum su olmak istediğim zaman zaten sh seviyesindesin mesajı
    > alıyorum.

      /mnt/win_c /mnt/win_d vs.vs. olarak coktan mount edilmis durumda.

      Saygilar,
      Onur Kucuk