[linux-baslangic] Re: ekran karti / nv

---------

From: snake (snake@linux.co.uk)
Date: Mon 21 Apr 2003 - 03:00:29 EEST

    > Simdi, sorun su. Ekran kartimin driverlarini hala y"uklemedim. (64mb
    > gf2). nvidia'nin web adresine girip d"ok"umanlari inceledim. chipset ile
    > ilgili olarak kararsiz kaldim (athlon islemci kullaniyorum). ve tipki web
    > sitesinde yazildigi gibi nvcooser.sh scriptini indirdim, benim sistemim
    > icin "onerisine baktim:
    > NVIDIA_kernel-1.0-2313.src.rpm
    > NVIDIA_GLX-1.0-2313.i386.rpm
    > hersey iyi g"uzel. d"ok"umanlari da bulup indirdim. ama 1. dosyadaki .src.
    > kismi beni biraz s"uphelendirdi. daha acik bir ifadeyle, kaynak kodu
> [...]

    src kaynak kodlari ile kurarsaniz eger eger redhat kullaniyorsaniz
    rpmbuild -rebuild paketadi seklinde kurun bu sekilde src lerden kurarsaniz bildigim kadariyla sizin sisteminize en uygun hale sokuyor paketi ve size /usr/src/redhat/RPMS/athlon dizini altinda kurulum yapmaniz icin paket olusturuyor. bu olusturulan paketleride kurduktan sonra yani kernel ve GLX i kurduktan sonra /etc/X11/ dizini altindaki XF86Config dosyasini bir text editorle acin ve
             Driver "nv"
       (veya Driver "vesa")
    yazan yeri Driver "nvidia" seklinde deistirin. daha sonra

    Module section,bolumune eger yoksa Load "glx" satirini ekleyin
    daha sonrada Load "dri" ve Load "GLcore" satirlarini silin bu islemleri kaydedin ve editorden cikin.
    X inizin gitmemesi icin dikkat etmeniz gereken sey kernel paketini ve GLX i dikkatli secmek. ve xf86config dosyasini hatasiz bir sekilde duzenlemek. bu islemleri yaptiktan sonra x inizi yeniden baslatin yada makinei. ama her ihtimale karsi bu islemleri yaptiginiz halde x inizi saglama almak istiyorsanizda XF86config dosyasini bir yere yedeklein ve X iniz uctugunda yedeklediginiz dosyayi /etc/X11 altina tekrar kopyalayin ve nvidia nin kernel ve GLX paketlerini uninstall edin. rpm -e NVIDIA_kernel
    ve rpm -e NVIDIA_GLX seklinde. boylece basladiginiz yere geri donmus olursunuz.

    not: az once nvidia sayfasina baktigimda bir run dosyasi koyduklarini gordum ancak demedim belki kurulumu dahada kolaylastirmis olabilirler bilemiyorum. ama readme sinde XF86config i yinede duzenlemek gerektigini gordum.

    kolay gelsin