[linux-baslangic] Re: swap

---------

From: yalcin kolukisa (yalcink01@yahoo.com)
Date: Mon 14 Apr 2003 - 09:30:09 EEST

    selamlar

    şu swap konusunda benim de merak ettiğim bir nokta var. sistem bir şekilde swap kullanmaya kara veriyor. bunun için geçerli kıstatsları nelerdir? ne zaman ne kadar bilgiyi swap alanına atıyor. ramden hard diske sswap yapılabilmesi için , ramdeki bilginin ne kadar bir süre için dokunulmamış olması gerekir? illaki swap ramden hard diske mi yapılır? ram miktarda ise ( örneğin masaüstü için 512 MB) bu ramin dolma ihtimali nerede ise sıfır( en azından benim için) ; bu konumda ram eski ve dokunulmamış bilgileri swap yapar mı, yapar ise hangi kriterleri göz önüne alır, bunu önlemenin bir yolu var mı ( swap alanını devre dışı bırakma seçeneği hariç) ve ayrıva swap alanını kapatmak ne gibi bir sorun yaratır? ben evde swap kullanırken, iş yerinde 256 DDR ram+ 64 MB Geforce2 MX400 olan sistemde oyun oynarken kapatıyorum ve bana yansıyan hiç bir sorun olmadı. aksine hız bakımından oldukça iyi sonuçlar elde ettim. unutmadan işteki sistem Win XP Pro.

    son bir şey daha bu swap ve ram alanını yönetmek için yazılmış ücretsiz

     bir program var mı( açık kaynak kodlu olursa iyi olur) yazılımını incelemek istiyorum. belki bir fikir elde edebilirim.

    saygılarımla