[linux-baslangic] Re: swap

---------

From: Abdullah Güney (abdullah.guney@emo.org.tr)
Date: Sat 12 Apr 2003 - 11:06:28 EEST

    Selam,
    Simdiye kadar win2k ile bir cok yere kurduk. Aslina bakarsaniz ciddi
    yerlerde de bir sorunla karsilasmadik. Ciddi yerler dedigim, hastaneler.
    Sorunlar daha cok win2k ile degil de donanimsal sorunlar nedeniyle cikiyor.
    Ama daha onceden winNT de baya sorunlar oluyordu. win2000 in daha stabil
    calistigi bir gercek. Ama interbase de linux performansi gorulmeye deger.
    Bir kac yerde win2000 den linux a gecirdik. win2k da (ama sorun yine win2k
    dan kaynaklanmiyor yukte interbase sorunlu oluyor ve win2k ile birlikte
    cokuyor) yasadigimiz sorunlar linuxda daha az oldu. Oracle da ise cok ciddi
    bir linux/oracle uygulamamiz olmadi. Sadece IBM RS/6000 de aix ile denedik.
    Yeni AIX surumlerinde de oracle kurmak kolay olmuyor. Buradaki sorularimin
    nedeni yeni kuracagimiz bir sistem olucak. Boyle bir sistemi ilk defa
    kuracagimiz icin biraz daha on arastirma yapmak gerekiyor diye dusunuyorum.
    RedHat ile dusunmemizin nedeni de gerek oracle da gerekse redhat da dokuman
    sayisinin coklugu. Belki de diger surumlerde daha kolay oluyordur, ama risk
    almak pahaliya mal olabilir. Bilmeyince en basit sorun bile dag olabiliyor.
    Sonucta giris seviyeli bir serverda yani soyle P4-512 ram-2x32 gb scsi bir
    sistem uzerinde red-hat/oracle sorun cikarmadan calisiyor. Piyasada teklif
    verilememesinin nedeni oracle/linux ile ilgili cok fazla destek
    verememelerinden kaynakli bence. Cok kullanan olmayinca da garip bir sorunla
    karsilasirsaniz herkes cok ugrasiyor. Ama sun/oracle ikilisi bence
    dusunulebilecek bir durum. Linux da zaman icersinde hizlanacak. Cunku win2k
    ve oracle icin odediginiz rakamlar oldukca ciddi. Calisan sistemlerimizda
    oran linux/win2k da %10 dur. Nedeni de cok basit. Bir cok yerde Active
    Directory kullaniliyor. Ikincisi de musterinin istekleri.

    Sevgiler
    Abdullah