[linux-baslangic] Birkaç Sorun ama Cevapları Sizden..

From: Eray YASYERLI (eyasyerli@hotmail.com)
Date: Sun 08 Sep 2002 - 17:06:00 EEST

Merhaba,
Redhat7.3 sürümünde belki çözümleri çok kolay ama benim acemiliğimden
kaynaklanan sorunları şimdilik çözemiyorum :) Aşağıdaki problemlerin
cevaplarını bilenler bana yardımcı olurlarsa çok sevinirim..

Sorun1: Konqueror da ayarlarında default encoding i ISO8859-9 yapmama karşın
her yeni sayfa açışımda encoding otomatik seçimini alıyor ve ben her
seferinde görüntüle menüsündeki dil kodlamasına girip ISO8859-9 u seçip
türkçe karakterleri sorunsuz şekilde yazabiliyorum. Bunun çözümü kısa yoldan
yokmu?

Sorun2: Google gibi herhangi bir arama motoru olsun ya da form şeklindeki
bir sayfada önceki arattığım kelimeleri menü biçiminde liste halinde
buluyorum. Bilgisayarımın daha önce arattığım kelimeleri kayıtta tutmasını
istemiyorum. Bunun çözümü ne olabilir?

Sorun3: Bilgisayarımı ana makine olarak kullanmak istiyorum diğer
makinalarda win98 yüklü ve iptables ile bağlantımı paylaştırmak istiyorum.
Bunun hakkında çok açıklayıcı bir dökümana henüz rastlamış değilim. İnternet
bağlantımı ve dosyalarımı nasıl öteki bilgisaayrlara paylaştırabileceğim
hakkında açık bir bilgim yok.

Bu sorunları az da olsa bilen varsa cevap yazarlarsa sevinirim.

Şimdiden çok teşekkür ederim!