[linux-baslangic] Re: LILO

From: Ahmet KARAHAN (ekarahan@turk.net)
Date: Sat 19 Oct 2002 - 19:31:37 EEST

Windows 2000 ile Linux'u ayni hard diske yani C: yahut hda'ya kurdugun
anlasiliyor.
Bu durumda Lilo'yu MBR'ye kuramazsin. Tek çözüm Lilo'yu A: yani floppy
üzerinden çalistirmak
çünkü Windows bu konfigürasyonda MBR üzerinde mutlak hakimiyet ister.
Resistence is futile...
Ben bu durumdan oldukça rahatsizdim, çünkü floppy'den yüklemek çesitli
risklere açik olmak demek.
Diski kaybedebilirsin, manyetik alandan etkilenebilir, bir yerde unutursun
vs. vs. O nedenle gidip
yeni bir HD aldim. Windows yüklü HD'yi slave yeni aldigimi ise Master
yaptim. Yani Windows dili
ile Windows2000 D üzerinde kaldi, Linux'u C: üzerine kurdum. Açilista boot
menüye girip boot drive'i
degistirip hangisini istiyorsam onu yüklüyorum. Zira bu konfigürasyonda dahi
Windows Lilo ile geçinemiyor.
Lilo gayet namuslu kurallara uygun çalisiyor. Açilista /dev/hdb'den
windows'u yüklemek için imkan birakiyor
ama Lilo isin içine girince Windows yüklemiyor. Dedigim gibi boot drive'i
degistirirsen windows ikinci HD üzerinden
sanki hiç birinci HD yokmus gibi yükleyip çalisiyor.
Özetle.
C:de Linux D:Windows ve boot menü üzerinden boot drive
Tabii ben ikinci HD almayacagim diyorsan dedigim gibi floppyden
yükleyeceksin...