[linux-baslangic] Re: Ben de linux kullanmak istiyorum artık..

From: Murat Gezer (murat.gezer@linuxdonanim.com)
Date: Mon 25 Nov 2002 - 21:04:20 EET

Merhaba ,

acilen SuSE 8.1 elde et ve kullan :)) Bu sayede Windows dunyasinda
kullanmis oldugun butun programlarin Bir benzerlerini bulabilirsin

Murat Gezer

> Merhaba...
>
> yaklaşık 10 yıldır windows kullanan biri olarak ne zamandır dogru
yolu bulup linux'a geçmeyi düşünüyordum. ama bazı tereddütlerim var.
web üzerinde veritabanı uygulamaları geliştiriyorum ve MS SQL Server,
ASP, IIS ve Windows 2000 Server kullaniyorum. linux'da bunların
karşılıklarını bulabilirmiyim? MySQL, PHP ve Apache server adlarını
duydum yalnızca ama biraz dokuman okusam ogrenebilirim sanıyorum.
Sonuçta database kavramları, programcılık, TCP/IP networkleri vb
konularına yabancı değilim. Ama işim gereği MS SQL server ve ASP ile
uğraşmaya devam etmem de gerekecek. Bunların yüklü olduğu serverlara
erişip de uygulama geliştirecegim araçları linuxda bulabilirmiyim?

> Aslında uzun bir konu ve linuxa geçmek konusunda hala çekiniyor
olmamın nedeni de bir şekilde microsofta saplanıp kalmışım yıllardır.
Bilgisayarımın çogu zamanki hali şöyle. üzerinde IIS ve SQL serevr
çalışan windows 2000. SQL Enterprise Manager ve SQL Query analyser
açık. ASP'leri yazmak için Microsoft interdev açık ve siteyi test
etmek için de birkaç tane internet explorer açık. bunların dışında
öyle çok çok da fazla program kullanmıyorum. e-mail için outlook falan
hepsi bu. Bunların yerine ne tavsiye edersiniz? Yoksa bu sevdadan
vazgeçip paşa paşa microsoft kullanmaya devam edeyim mi?

> Sevgiler, saygılar,
>

> Timuçin Kızılay

Murat Gezer
murat.gezer@linuxdonanim.com