[linux-baslangic] Re: mail sorunu

From: Ahmet Aksoy (ahmetax@softhome.net)
Date: Fri 15 Nov 2002 - 16:38:47 EET

Merhaba Mustafa Bey,
Sorunum su: isim geregi gezgin bir ag ve internet kullanicisiyim. Pek cok
e-mail adresi kullanmak zorunda kaliyorum. Pek cok listeye de uyeyim. Butun
bu mail trafiginin merkezinde de kendi dizustu bilgisayarim var. Ve
neredeyse hergun bir baska agda calismak zorundayim. Bulundugum yere bagli
olarak, internet'e bazan telefon hattiyla, bazan da network uzerinden
baglaniyorum. Aglarin bazilari internete dial-up'la, bazilari ISDN'le
bazilari da kablonet'le cikiyor.
Son zamanlarda hangi listeye hangi adresten uye oldugumu karistirmaya
basladim. Ayrica, internete baglandigim aga bagli olarak ta mail gondermede
sorunlar yasiyorum.
Bazi aglarda sendmail var, bazilarinda Exchange server bulunuyor, proxy var,
vb. Ben de hergun ister istemez laptop'un konfigurasyonuyla oynuyorum.
Bu duruma son vermek icin, kendi denetimimde olan bir sendmail sunucuyu, her
turlu ortamdan mail gondermeme aracilik edebilecek sekilde duzenlemek
istedim.
Bu sunucu, Kablonet uzerinde ve cok dusuk yogunlukta bir trafige sahip.
Buradaki yerel agi dinamik IP kullanarak internet uzerinden erisilebilir
hale getirdim. Bu sistemdeki sendmail yerel haberlesmeyi yonetiyor ve bir
ISP'deki posta kutusundan fetchmail ile cektigi mesajlari yine yerel olarak
dagitiyor.
Sozkonusu ag guvenlik acisindan onemli bir risk tasimiyor.
Iste bu sunucunun bana, internete nereden ve hangi ortamdan baglanirsam
baglanayim, maillerimi gondermede aracilik etmesini istiyorum. Bu is icin
dinamik IP adresi ile olusturdugum bir posta kutum var ve mail alirken
hicbir sorun yasamiyorum. Ancak, sendmail'in kurulu oldugu yerel agin
disindayken, bu adresi kullanarak mail gonderemiyorum.
Sorunum bu.
(Laptop'umda client olarak genellikle Win2000, bazan da Mandrake
kullaniyorum. Win2000 uzerindeki mail client'im Outlook Express.)
Saygilar.
Ahmet