[linux-baslangic] Re: mail sorunu

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 15 Nov 2002 - 15:11:33 EET

> Merhaba Doruk,
> Sunucu benim kontrolumde aslinda. Oyle saniyorum ki, "relaying" islemine
> izin vermem lazim. Ancak, bu konularda (sendmail) pek tecrubem yok.
> Onerebilecegin pratik bir yontem veya kaynak var mi?
> Selamlar.
> Ahmet
Once sorunu tam belirledik mi?
Evden nasil baglaniyorsun? Kendi portlarina mi, yoksa TTnet
ya da baska bir ISP uzerinden mi?
Guvenilir, sabit bir IP blogundna baglaniyorsan, relay-domains
yterli olur.
Sayet bir kac e-mail adresi soz konusu ise, access verotabani
yeterli olabilir ama
aksi takdirde pop-before-smtp yada SMTP AUTH yollari kaliyor.
po-before-smtpd icin ise bsmtpd'yi oneririm. sourvefourge'da
olacakti. Bir perl script.
sendmail.mc/cf'i duzenlemek gerekir
Yukaridaki yontemleri kullanmadan,
Bir alan adina izin vermek mumkun ama tehlikeli. o alan adini
fake eden biri SPAM merkezi olarak kullanabilir

Kolay gelsin
Mustafa Akgul