[linux-baslangic] Re: apache web server httpd.conf

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Sun 15 Dec 2002 - 20:35:53 EET

Selam

> RedHat 8.0 kurulu makinemde apache server i kurdum ve httpd servisinide
actim. yapmak istedigim sey belirttigim klasordeki dosyalari web de
paylasima sunmak. nete dialup baglaniyorum. sanirim oncelikle
/etc/httpd/httpd.conf dosyasini duzenlemem gerekiyor. internete bagli
deilken localhost.localdomain e browser dan girdigimde apache nin test
sayfasi goruntuleniyor.nete bagliyken de kendi ipmi yazdigimda test
sayfasini gorunteyelebiliyorum. ogrenmek istedigim seyler sunlar.

> 1. sisteme genelde kullanici olarak giriyorum. ve kullanici oldugum esnada
nete baglandigimda kullanici dizini altinda mesela /home/snake/public_html/
seklinde bir klasor icinde web sunumu nasil yapabilirim?

aynen bahsettiğiniz şekilde kullanıcı dizinine public_html dizini açıp
dosyalarınızı oraya atıp dizinini modunu 755 yaparsanız
http://ipadresiniz/~snake şeklinde web sayfasında yayın yapabilirsiniz.

> 2. kullanici yada root olmak bu sunum islemi icin farkedermi? mesela root
iken web e sundugum dosyalar kullanici olarak nete girdigimde yine istersem
gozukebilirmi?

Webe açtığınız dosyaların sizin sisteme login olmanızla bir alakası yok. Siz
login olmasanız bile makina çalışıyorsa başka bir makinadan web
sayfalarınızı gezebilirsiniz.

> 3. httpd.conf dosyasini ip im browser a yazildiginda
/home/snake/public_html klasoru icindeki index.html dosyasini
gorunteleyebilmek icin nasil duzenlemem gerekiyor?

Bunun için bahsettiğiniz httpd.cons dosyasında DocumentRoot diye bir seçenek
vardır bu seçeneği DocumentRoot "/home/snake/public.html" şekline
getirirseniz İp nizi yazdığında o dizindeki dosyalar görünecektir

> 4. birde /var/www/manual/vhosts dizininde olan dosyalar makineme isim
verebilmem icinmi var? yani vhost verebilirmiyim makineme? eger verebilirsem
bunu nasil yapmam gerekir? (makinemde dns server kurulu deil)

Hayır bu dosyalar manual dosyaları yani help dosyalarıdır. Vhost için
httpd.conf dosyasında ayar yapmanız gerekir. http://ipadresiniz/manual
yazarsanız bahsettiğiniz manual yardım dosyalarını görebilirsiniz. Orada
vhost tanımlama ile ilgili ingilizce yardım ve birkaç örnek bulabilirsiniz.
İlla Türkçe kaynak istiyorum derseniz Doruk Beyin
http://seminer.linux.org.tr/seminer-notlari/inettr-2001/apache/ dökümanına
bakabilirsiniz.

> 5.bu konuda yapmam gereken seyleri cok uzun deilse sirasi ile
siralayabilirseniz cok sevinirim. eger yapmam gerekenler hakkinda mevcut bir
dokumaniniz varsa ozel bir maille gonderirsenizde iyi olur.