[linux-baslangic] apache web server httpd.conf

From: snake (snake@linux.co.uk)
Date: Sun 15 Dec 2002 - 19:32:38 EET

merhaba

RedHat 8.0 kurulu makinemde apache server i kurdum ve httpd servisinide actim. yapmak istedigim sey belirttigim klasordeki dosyalari web de paylasima sunmak. nete dialup baglaniyorum. sanirim oncelikle /etc/httpd/httpd.conf dosyasini duzenlemem gerekiyor. internete bagli deilken localhost.localdomain e browser dan girdigimde apache nin test sayfasi goruntuleniyor.nete bagliyken de kendi ipmi yazdigimda test sayfasini gorunteyelebiliyorum. ogrenmek istedigim seyler sunlar.

1. sisteme genelde kullanici olarak giriyorum. ve kullanici oldugum esnada nete baglandigimda kullanici dizini altinda mesela /home/snake/public_html/ seklinde bir klasor icinde web sunumu nasil yapabilirim?

2. kullanici yada root olmak bu sunum islemi icin farkedermi? mesela root iken web e sundugum dosyalar kullanici olarak nete girdigimde yine istersem gozukebilirmi?

3. httpd.conf dosyasini ip im browser a yazildiginda /home/snake/public_html klasoru icindeki index.html dosyasini gorunteleyebilmek icin nasil duzenlemem gerekiyor?

4. birde /var/www/manual/vhosts dizininde olan dosyalar makineme isim verebilmem icinmi var? yani vhost verebilirmiyim makineme? eger verebilirsem bunu nasil yapmam gerekir? (makinemde dns server kurulu deil)

5.bu konuda yapmam gereken seyleri cok uzun deilse sirasi ile siralayabilirseniz cok sevinirim. eger yapmam gerekenler hakkinda mevcut bir dokumaniniz varsa ozel bir maille gonderirsenizde iyi olur.

simdiden tesekkurler kolay gelsin.