[linux-baslangic] Re: Shell scripts

From: Onur Yalazi (onuryalazi@mersin.edu.tr)
Date: Wed 21 Aug 2002 - 12:22:02 EEST

DER YUKSEL wrote:

>Merhaba,
>
>Aciklamalariniz icin cok tesekkurler. Oncelikle "time ps"in yonlendirilmesi o
>kadar kolay degil. Buldugum cozum "/usr/bin/time -o cikti ps" seklinde. PHP
>icin ise, su an scriptim calisiyor ama her satirdan sonra
>Permission denied basiliyor. Bunun nedenini bulamadim. Ama yinede her
>islemi yapiyor. CGI'a gelince, dosyayi direk cgi-bine koyarak ve izinleri
>vererek calistiramadim. Uzantisini cgi yaptim, header ekledim ama sadece
>bos sayfa geliyor. Calistigim sistem RH7.3, webserver apache, shell bash.

Kusura bakma denemeden yazınca böyle oluyor :))
Çiktiyi bu şekilde alamıyormuşsun daha doğrusu tam olarak alamıyorsun.
Adamlar boşuna -o koymamışlar bir bildikleri var :)
Bunun sebebini bilemiyorum bilen varsa banada anlatırmı lütfen?

Cgi olayına gelince cgilar çalışırlarken apachenin kullanıcı ve grup id
sine sahip olurlar. (www yada nobody gibi bir kullanıcı)
Bu durumda scriptin içinde bu kullanıcılar ile erişemeyeceğin programlar
komutlar varsa bu hatayı alman normal.
Gerçi postayı birdaha okudum da sanırım cgi olarak değil normal scriptin
sorunlu gibi. Scriptini özel olarak gönderirsen inceleyebilirm ama
söyleyeyim fazla scripting le uğraşmadım. Hatta bash scripting yerine
php CLI tercih ederim.

cgi olarak boş sayfa alıyorsan apache httpd.conf içinde belirttiğin hata
loguna bak. buradan sebebi kolayca bulabilrsin. En basit hata dediğim
gibi prenature end of file dır ama çok karşılaşılır. Header yazıldıktan
sonra 2 adet \n yani new line bulunmalı bunu unutma :) veya dosya
haklarında br sorun vardır. veya veyalar artabilir :)

bash scripting ile ilgili ciddi geniş bilgiye www.tldp.org da bulunan
bash scripting guide ile ulaşabilirsin.