[linux-baslangic] Re: Açy'klama

From: Onur Yalazi (onuryalazi@mersin.edu.tr)
Date: Mon 19 Aug 2002 - 18:43:54 EEST

Ekrem Altintas wrote:

> [...]
>herhangi bir fikir edinemedik.Çevremdede zaten Linuxla ilgilenen ki?iler
>yoktu.Internettede herhangi bir ara?ty'rmada bulunmadan direk ilk akly'ma
>gelen sorulary' mail grubuna yazdy'm.Bu yüzden linux hakky'nda bu kadar
>bilgisizim.Onur arkada?y'my'n yazdy'klary' karma?y'k ?eyler de?il do?rusu yalny'z
>Major Minor ve Patch numaralary' ne anlama geliyor bunu açy'klarsan
>sevinirim.Hacer arkada?y'my'n söyledikleride asly'nda do?ru çünkü bu mail
>grubuna her ya? ve her meslekten insanlar üye olabilir.Yardy'mlary'ny'z için
>te?ekkür ederim.Sorulary'm devam edecek...

Biliyorum o dersi ben de bu dönemde aldım. Ancak dersin ne kadar boş
verildiğinden eminim.
Aslında bizim hocamız bos olarak vermedi ancak onun istediklerini
yapacak, anlayabilecek kapasitede
öğrenmeye meraklı, ezberci olmayan öğrenciler de olmadığı için bir işe
yaramadı. (Ya ayıp oluyor arkadaşlarıma ama yüzlerine de söylüyorum)
Kesinlikle her yaştan ve her meslekten üye insanlar var. Eminim ancak
çok karmaşık olmayan şeyler söylediğime inanıyorum.
İnsanların bunları anlayamayacaklarını düşünemiyorum.

Major Minor ve Patch Numaraları Linux çekirdeğinin sürüm numaraları
oluyor. örneğin : 2.4.18 çekirdeği 2 major numaralı
4 minor numaralı ve 18 patch numaralı çekirdek oluyor. Ama tam olarak
bunu açıklayamam ki zaten bu da bana düşmez. Murat Koç, Serdar Köylü
hocam, Mustafa Akgül hocam gibi isimler eminim bu konuyu daha iyi
açıklayabilirler. (Unuttuğum isimler varsa bana kızmayın lütfen)
Ama basitçe şöyle olmalı Major sürüm Temel ve Çok Belirgin değişiklikler
içeren yep yeni Özellikleri devrimleri getiren sürüm çekirdek numarası,
minör major olamayacak değişiklikleri belirten numara patch ise bu
çekirdeklerin hatalarını gideren yamaların hangi seviyede olduğunu
gösteren numara olması gerek.

Yine yanlışım olabilir çok bilmişlik yapmiyim :)
ben daha başındayım.