[linux-baslangic] Re: İlk Sorular

From: Erçin EKER (erc.caldera@gmx.net)
Date: Mon 19 Aug 2002 - 13:15:09 EEST

Mon, 19 Aug 2002 12:13:48 +0300 Tarihinde
"Ekrem Altintas" <ekremaltintas@hotmail.com> şunları yazmış:

> Merhaba ben Ekrem Altıntaş Erciyes Üniversitesi Bilgisayar Müh.
> 3.sınıftayım.Linuxun tanıtımı hakkında böyle bir mektuplaşma grubu
> kurduğunuz için gerçekten memnun oldum.
> Ben öncelikle Linux'un kaç çeşit sürümü var bunları öğrenmek
> istiyorum.

dünya çapında en son bildiğim kadarıyla 200 kadar dağıtım vardı.

> Bu yazılımları nerden bulabilirim ve bunlar için ücret
> ödemem gerekir mi?

internetten (örn. http://www.linuxiso.org) indirebilirsin bağlantın iyi
ise, bu arada lkd de linux cd satışı yapıyor, ayrıca www.linux34.com dan
da cd siparişi verebilirsin. ücret konusuna gelince cd masrafı+kargo
gibi bir ücret ödemen gerekir.

> Bu yazılımları kurabilmek için bilgisayarın sahip
> olması gereken gereksinimler nelerdir?

486> bir işlemci ram için kullanacağın pencere yönetici ve masaüstü
ortamı oldukça belirleyici. mesela kde veya gnome kullanmak istiyorsan
en az 64 mb ram gerekiyor. sabit disk te ise kuracağın dağıtıma göre bir
yer ayırmalısın. örneğin ben şu an için redhat 7.3 kullanıyorum 3 cd den
oluşan bir dağıtım ve 5.5 gb+ 200mb kadar swap alanı var.

> Linuxta hangi dilleri kullanabiliriz yani mesala windows arayüzünde
> kullana bildiğimiz delphi, c, visual basic gibi programları
> kullanabilirmiyiz, linuxa bu programları yükleyabilirmiyiz?

windows ile çalışan programları yükleyemessin. ama programlama için
windows ortamındakinden çok program bulunuyor. delphi (borland ın kylix
programı) ve visual basic de kullanabileceğin diller arasında(visual
basic için hangi programın iyi olduğu hakkında bir fikrim yok
maalesef..)

--

Erçin EKER UIN:82166138

Use Linux Cause ONLY FLYING IS BETTER!