[linux-baslangic] Re: Y'lt:Ynt:[linux-baslangic] Y'lk Sorular

From: Onur Yalazi (onuryalazi@mersin.edu.tr)
Date: Mon 19 Aug 2002 - 13:10:54 EEST

>Selamlar, Linuxun bir cok surumu var. En bilindikleri

Selamlar,
burada ufak tefek yanlışlar var onları düzeltmek istiyorum.
Bu bahsettiğimiz şeyler RH,MDK,Gelecek vs.. Ayrı GNU/Linux dağıtımlarıdır.
Linux sürümleri değildir. Linux sürümü olarak bahsedildiğinde (ki Linux
olarak bahsedilen şey bir
işletim sistemi "Çekirdeği" dir ) Linux 2.2.14 veya 2.4.18 vs gibi
çekirdeğin farklı sürümleri
konuşulmalıdır. Bu numaralandırma sistemi de Major Minor ve Patch
numarasından oluşuyor.
(Son kısımdan emin değilim lütfen hatam varsa düzeltin)

Ayrıca korsan cd cilere gitmene gerek yok internettende çoğu GNU
lisanslı dağıtımı indirerek
cd ye çekebilir sistemine kurabilirsin. GNU lisanslı DAĞITIM diyorum
çünkü bazı dağıtımlar
farklı lisanslar altında piyasada bulunabilir. (Sanırım Suse PRO
bunlardan biri). Ancak Linux (şu ana kadar)
GNU lisanslıdır. Bildiğim kadarı ile Gelecek linux de GNU lisanslı. ,

Ekrem bahsettiğin win32 ortamı uygulama geliştime arabirimlerini çooook
küçük bir ihtimal olsa da (belkide 0 :) )
wine ile linux de çalıştırabilirsin ama bu kadar eziyete değmeyecektir.
Çünkü Sistemler farklı olduğu için bu arabirimler
win32 binaryleri üretir. Bu binary lerde linux veya U*x ler altında
çalışmaz (acaba Lindows böyle birşey vaat ediyor mu ;) )

Tabii wine ile bu üretilen binary lerde çalıştırılabilir ama bu
gerçekten çok saçma bir senaryo.

Bunun yerine www.tldp.org da bulabileceğin The Linux Programmer's Guide
ile Linux programlamanın temellerini öğrenebilir
linux için (ve bir çok U*x için) programlar geliştirebilirsin.

Linux un gereksinimlerine gelince bir i686 mimarisi için optimize
edilmemiş çekirdek kullanarak 386lar la bile linux kullanabilirsin ama
 kimse bu ortam için sana XFree86 yi vaat etmez sanırım :) Bu durumda
benim çok sevdiğim konsollar (Findows deyimiyle komut satırı ) ile
çalışmak zorunda kalırsın.

Sana kolay gelsin sanırım yeni bir penguen daha kazanıyoruz :)

not: Eğer çok uyumsuz bir winmodemin varsa linux den hemen soğuma bu
Linux'un sorunu değil...