[linux-baslangic] Re: Telnet Takip programi

From: Devrim GUNDUZ (devrim@oper.metu.edu.tr)
Date: Thu 15 Aug 2002 - 00:24:31 EEST

Merhaba,

On Tue, 13 Aug 2002, Fatih Demir wrote:

> Mesela fatih diye bir kullanici acdim. Bu kullanici makinaya
> baglandiginda, "who" komutuyla fatih kullanicisinin sisteme girdigini
> görebiliyorum. Ama benim istedigim, Fatih kullanicisinin sisteme
> girdikten sonra, hangi komutlari kullanmis ? ve hangi klasörlere girip
> cikmis ?
>
> Bu olayi aslinda saniye saniye takip eden bir tools var ise, ögrenmek
> isterim. Eger böyle bir araç yok ise, bu fatih kullanicisinin kullandigi
> komutlar nereye log ediliyor ? (yada log ediliyormu?)

Baslangic seviyesinde bir yanit vermek istiyorum:

Kullanilan kabuga gore degismekle beraber, ornegin bash kabugunda,
kullanicinin home dizininin altina .bash_history dosyasinin icine
kullanicinin yazdigi komutlar islenir. tcsh kabugu da yanlis
animsamiyorsam .history dosyasina yazar. Bu yazma islemi, komut
verildikten sonra degil de, kullanici sistemden cikis yaptiktan sonra
olur.

Ama kullanici, cikista bu dosyanin silinmesini saglayabilir. Dolayisiyla
kesin çözüm icin baska bir yontem izlemek gereklidir.

Nasil yapilabilecegini tam olarak bilmemekle beraber, kabugun
.bash_history ile birlikte sizin belirleyeceginiz bir dosyaya kullanici
adi ile birlikte yazmasi saglanabilir sanirim.

Saygilar.

--

Devrim GUNDUZ

devrim@oper.metu.edu.tr Tel : (312) 295 9318 devrim.gunduz@linux.org.tr Faks : (312) 295 9494