[linux-baslangic] Re: Linux a yeni bir HDD eklenmesi ve ayarları

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Mon 05 Aug 2002 - 21:33:19 EEST

> Merhaba;
>
> #df
> komutunu calıstırdıgım da
>
> Filesystem 1k-blocks Used Available Use% Mounted on
> /dev/hda8 256667 248822 0 100% /
>
> Yeni bir HDD taktım ve bu HDD yi / dizinine vermek istiyorum.
> Acaba bunu nasıl yapabilirim?
Merhabalar,
bunu yapmak icin /'i iceren partition'i bu yeni diske kopayalaman lazim.
Bu gozuktugu kadar kolay olmiyabilir; lilo vs bilgiside de oradaysa duzgun kopya
calisir mi emnin dedigilim, dd ile kopyaliyabilirsiniz belki.
bunu yapabilirseniz, /etc/fstab'ta gerekli duznelemeyi yapmak lazim

Ama, daha kolay bir yol, / partitiond olan bazi diznleri ya yani diskteki bazi
partionlara yuklmeek *mount etmek( yada softlink'le yeni hard diske tasimaktir.
ornegin /tmp 'yi /depo/tmp'ye softlink'a aktarmak
/var'i /dev/hdb1 e yuklemek gibi olabilir.

tam olarak /dev/hda8 icinde neler varsa, ona gore bir cozum olabilir

Saygilar
Mustafa Akgul