[envanter-cg] Re: baslayalim mi?

From: Afsin Taskiran (afsin@taskiran.org)
Date: Mon 02 Aug 2004 - 11:56:43 EEST

On Mon, 2004-08-02 at 10:51, Gokhan wrote:

> Oyunun arka planda belirlenmiş planlarını tüm kullanıcılara net olarak
> ifade eden sağlam bir arayüz yazmak taraftarıyım. Buna göre firma ve
> kullanıcı girişi yapılabilen bir arayüz tasarladım. Bu iki yüzlü :=)
> arayüzün
> firma veri girişi tarafına ve kullanıcıların gelip sorgu yaparak ya da
> konu başlıklarına göre listeleyerek görüntü aldıkları tarafına aşağıdaki
> kurallara uyarak sağlam bir veritabanı yazılmalı.

Webden bu sekilde form doldurtarak mi firma kabulu yapacagiz?

> (i) hangi firmalar envantere girebilir,
> 1. Linux, BSD türevi OS larda network çözümü üreten firmalar.
> Her tür sunucu kuruluşu, bakımı, yönetimi
> 2. Linux, BSD türevi OS larda herhangi bir yazılım geliştiren firmalar.
> 3. Linux, BSD türevi OS ları kullanarak donanım + yazılım çözümü üreten
> firmalar (embedded Linux, PLC + Linux workstation v.b.)
> 3. Windoze OS lardan Linux, BSD türevi OS lara migration yapan firmalar.
> Bunlar bence en önemli firmalar...
> 4. Tümleşik platform çözümü olan firmalar (yani mecburen Apple, Novell,
> Windoze ve Linuxu birlikte sunması gerekenler)

BSD Lisansiyla calisan firmalari listemize ekliyecek miyiz?

> (ii) giris kosullari/kurallari nelerdir,
> Biz web üzerinden uzun bir soru cevap formunun doldurulmasını isteriz.
> Girilen verinin onaylanacağını
> ve listede yayınlanacağını beyan ederiz. Veriyi giren firmanın kabul
> etmesi için bir dizi koşula OK demesini bekleriz.
> İşte o bir dizi koşulu oturup yazmak lazım :=)

Bir dizi kosullar az cok belli gibi gorunuyor. Sirket ticaret kaydi vs.
gibi bilgileri isteriz. Bunlarin da elektronik ortamda diil de yazili
belge olarak tutulmasinda fayda goruyorum. Web den formu dolduran kisi
bir de fax ile gerekli belgeleri gorevli birine ( ? :) ) gonderebilir.

> (iii) firmalardan hangi bilgileri alacagiz,
> Kuruluş tarihi
> Personel sayısı
> List boxtan !!! multiple seçerek hizmet verilen alanlar
> İletişim bilgileri (tel, fax, email, web adresi, yetkili kişi(ler) v.b.)
> Hizmet verilebilir fiziki alan (Ankara ve çevresi, tüm dünya v.b.)
>
> Seçilmiş olan verilen hizmet başlıklarına göre elemanları biraz daha
> yoran ve gerçekten
> bu işleri bilip bilmediklerini incelikle soran bir dizi soru. Bu sorular
> için iyi hazırlık yapmak lazım tabii.

Referans almakta da fayda goruyorum. Simdiye kadar yaptiklari projeler,
gibi..

> (iv) firmalara iliskin hangi bilgileri kamuya acacagiz,
> Son madde hariç, yukarıdaki tüm bilgileri açabiliriz. Zaten arama
> koşulları da bunlar olabilir.

Bana kalirsa tum bilgilerini acalim. Zaten gizli bir bilgi de
almayacagiz.

> (v) envanterde yer alan firmalara iliskin sikayetleri kabul edecek miyiz,
> Evet edeceğiz. Bu listenin başlangıçta herkes için acayip referans
> olarak kullanılmayacağını
> biliyorum ben. Ancak zaman içinde bu listeden seçim yaparak firmalara
> ulaşan kullanıcıların yalnız
> kalmaması bence anlamlı olur.

Sikayet kabul etmeye baslarsak Tuketici Koruma Dernegi'ne doneriz. Bunda
bir anlam goremiyorum. Bizim amacimiz sirketlerle musteriler arasindaki
agi kurmak. Sirketin hizmetleri bir asamadan sonra bizi ilgilendirmez.
Bu yorum/sikayet olayi basimizi agritabilir.

> (vi) sikayetleri kabul edecek isek nasil isleme tabi tutacagiz,
> Gene basit bir şikayet arayüzü ile sorunu doğru olarak öğreniriz ve
> duruma göre
> 1. İşin aslının öğrenilmesi için mail trafiği,
> 2. Kullanıcı haklı ise firmanın envanterden çıkarılması ya da uyarılması
> 3. Kullanıcı haksız ise problemin çözümünde hakemlik,

Dedigim gibi bana gore bu tarz bir islevimiz yok.

> (vii) envanterin duzenli guncellemesini nasil gerceklestirecegiz?
> En başta yazdığım ve bana 2-3 gün verirseniz hemen bir prototipini
> yapacağım züper bir arayüzle :=)

ilk basta bir calisma yapip sirketleri biz toplariz. isler rayina
oturduktan sonra da sirketler bizim pesimizde kosarlar listeye girmek
icin...

> Yapı, Postgre + PHP ya da Postgre + Tomcat + JSP ya da fantazi dünyası
> için Zope + Python olabilir diyorum :=)=

Yapi duzgun olsun da istedigi sekilde calissin :)

iyi calismalar

--
Afşin TAŞKIRAN
IT Consultant