[envanter-cg] Re: baslayalim mi?

From: Volkan Evrin (linux@karel.com.tr)
Date: Wed 04 Aug 2004 - 18:09:13 EEST

<>BD>>Ancak oyunun kurallarini cok kesin bir bicimde belirlememiz lazim.

Bu konuda bir sektor / calisma basliklari / cozum secenekleri / hizmet
alanlari ana basliklarinda ve olusturulacak alt basliklarda bir "firma
agaci" olusturursak, basvuru yapacak firma/kurumlari da bu agacin
dallarina yerlestirmek mumkun olacaktir. Bu agac yapisi da envanter
buyudukce sistemi takip etmemizi kolaylastiracaktir diye dusunuyorum.

Bence "somut calisma / bilgi / eylem" sunanlar bu envantere
girebilmeli. Yani ben su kadar makinamda su kadar linux, OO, KDE, Samba,
Sendmail vs. kullaniyorum diyen de olabilir, ben acik kaynak kodlu su su
yazilim paketlerini gelistirdim diyen de. Ilk baslarda bu islem zaman
alacaktir, ama bana gore "firma agac yapisini" detayli ve tanimli bir
sekilde kurabilirsek, kimin nerede duracagi da belli olmus olur.

Alabildigimiz tum detaylari... :-))
Kurum/Firma Ticari Sicil Bilgileri (ad, adres, sektor, organizasyon,
hacmi, piyasa'daki yeri vs.)
Kurum/Firma Aile Bilgileri (Bolumleri, elemanlari, calisma konulari, vs.)
Acik Kaynak Kodlu Calismalari (ArGe, Satis, Destek, Egitim vs.)
Acik Kaynak Kodlu Calismalari yuruten Personel (Sayisi, Uzmanliklari,
Gorev Tanimlari, Egitimleri, Calisma Konulari vs.)

Hepsini. Zaten bilgileri veren kisi, "gizli bilgi" oldugunu dusundugu
konulari vermeyecektir.

<>Sikayeti kabul edebiliriz, ama bu "sikayet"in iceriginin ne olacagini
da onceden acik bir sekilde belirtmek gerekir. Yani bir firma bu
envanterden buldugu bir firma ile is yapip memnun kalmaz ise envanter
uzerinden bu firmaya "olumsuz oy" verebilir. Ve burada, firmalarin bir
puanlamasi tutulur. "Musteri Gorusu" gibi birseyler. Tabii burada Turk
gibi dusunursek, bazi durumlarda kotu niyetli bir yaklasim ile gercek
olmayan bir "sikayet/ovgu" de alabiliriz. Burada da bir moderasyon
sozkonusu olabilir. Bunlarin disinda, "resmi bir sikayet organi" olmak,
konuyu hukuksal ve ekonomik boyuta sokar ki, bence bu bizi asar. Ama
diger arkadaslarin dedigi gibi, bu konuyu ortak bir masada beyin
firtinasi ile daha hizli yola koyabiliriz.

Yilda 1 ya da 2 defa detayli anketler yaparak bilgilerin guncelligini
sorgulayabiliriz. Firmalarin kendileri de istedikleri zaman "guncelleme"
yapabileceklerini bilmelidirler. Buyuk firmalardan (HP, IBM vs) her yil
beni arayip, ana bilgilerde (isim adres calisan sayisi makina sayisi
vs.) degisiklik olup olmadigini soruyorlar. Gerci biz bu kadar kisiyie
telefon yolu ile ulasamayiz, ama web formlari ya da e-mail yoluyla takip
edilebilir diye dusunuyorum.

Yuvarlak ya da Diktorgen bir masanin basinda konusmak guzel olacak, hem
de ana fikirleri ve is bolumlerini de hizli bir sekilde cikarabiliriz
sanirim.

Iyi Calismalar
Volkan Evrin

believed to be clean.
MailScanner thanks transtec Computers for their support.