[envanter-cg] Re: baslayalim mi?

From: Gokhan (gokhan@mira-soft.com)
Date: Mon 02 Aug 2004 - 10:51:17 EEST

> Ancak oyunun kurallarini cok kesin bir bicimde belirlememiz lazim.

Oyunun arka planda belirlenmiş planlarını tüm kullanıcılara net olarak
ifade eden sağlam bir arayüz yazmak taraftarıyım. Buna göre firma ve
kullanıcı girişi yapılabilen bir arayüz tasarladım. Bu iki yüzlü :=)
arayüzün
firma veri girişi tarafına ve kullanıcıların gelip sorgu yaparak ya da
konu başlıklarına göre listeleyerek görüntü aldıkları tarafına aşağıdaki
kurallara uyarak sağlam bir veritabanı yazılmalı.

(i) hangi firmalar envantere girebilir,
1. Linux, BSD türevi OS larda network çözümü üreten firmalar.
Her tür sunucu kuruluşu, bakımı, yönetimi
2. Linux, BSD türevi OS larda herhangi bir yazılım geliştiren firmalar.
3. Linux, BSD türevi OS ları kullanarak donanım + yazılım çözümü üreten
firmalar (embedded Linux, PLC + Linux workstation v.b.)
3. Windoze OS lardan Linux, BSD türevi OS lara migration yapan firmalar.
Bunlar bence en önemli firmalar...
4. Tümleşik platform çözümü olan firmalar (yani mecburen Apple, Novell,
Windoze ve Linuxu birlikte sunması gerekenler)

(ii) giris kosullari/kurallari nelerdir,
Biz web üzerinden uzun bir soru cevap formunun doldurulmasını isteriz.
Girilen verinin onaylanacağını
ve listede yayınlanacağını beyan ederiz. Veriyi giren firmanın kabul
etmesi için bir dizi koşula OK demesini bekleriz.
İşte o bir dizi koşulu oturup yazmak lazım :=)

(iii) firmalardan hangi bilgileri alacagiz,
Kuruluş tarihi
Personel sayısı
List boxtan !!! multiple seçerek hizmet verilen alanlar
İletişim bilgileri (tel, fax, email, web adresi, yetkili kişi(ler) v.b.)
Hizmet verilebilir fiziki alan (Ankara ve çevresi, tüm dünya v.b.)

Seçilmiş olan verilen hizmet başlıklarına göre elemanları biraz daha
yoran ve gerçekten
bu işleri bilip bilmediklerini incelikle soran bir dizi soru. Bu sorular
için iyi hazırlık yapmak lazım tabii.

(iv) firmalara iliskin hangi bilgileri kamuya acacagiz,
Son madde hariç, yukarıdaki tüm bilgileri açabiliriz. Zaten arama
koşulları da bunlar olabilir.

(v) envanterde yer alan firmalara iliskin sikayetleri kabul edecek miyiz,
Evet edeceğiz. Bu listenin başlangıçta herkes için acayip referans
olarak kullanılmayacağını
biliyorum ben. Ancak zaman içinde bu listeden seçim yaparak firmalara
ulaşan kullanıcıların yalnız
kalmaması bence anlamlı olur.

(vi) sikayetleri kabul edecek isek nasil isleme tabi tutacagiz,
Gene basit bir şikayet arayüzü ile sorunu doğru olarak öğreniriz ve
duruma göre
1. İşin aslının öğrenilmesi için mail trafiği,
2. Kullanıcı haklı ise firmanın envanterden çıkarılması ya da uyarılması
3. Kullanıcı haksız ise problemin çözümünde hakemlik,

(vii) envanterin duzenli guncellemesini nasil gerceklestirecegiz?
En başta yazdığım ve bana 2-3 gün verirseniz hemen bir prototipini
yapacağım züper bir arayüzle :=)

sorularinin net bicimde yanitlandigi bir politika belgesinin
hazirlanmasini onemli baslangic kalemi olarak goruyorum.

Bakınız işte bunu tartışabilmek, yazılacak arayüzün arkasında koşacak
veritabani için gereken alanların tesbiti v.b. konular sebebiyle şöyle
kahve de içilebilen bir yüzyüze görüşme şarttır. Listebaşı olan Sayın
Burak Bey bu buluşmayı örgütlerse sevineceğim. Hatta bugün öğleden sonra
ya da yarın sabah bu işi yapabiliriz gibi.

Yapı, Postgre + PHP ya da Postgre + Tomcat + JSP ya da fantazi dünyası
için Zope + Python olabilir diyorum :=)=
Oturulur konuşulur.

Şimdilik bu kadar,

Haber beklemedeyim,
Gökhan