[envanter-cg] baslayalim mi?

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Mon 02 Aug 2004 - 09:13:41 EEST

Herkese iyi haftalar,
Evvelki hafta tatil, gecen hafta da tatil donusu nedeniyle artan
islerimden bir turlu bu calismaya yuklenmem mumkun olmadi. Bu hafta daha
iyi durumdayim, umarim sizlerin de vakitleri calismaya musaittir. :)

Dernek listesindeki
(http://listweb.bilkent.edu.tr/Linux/dernek/2004/Jul/0025.html)
mesajimda acikladigim gibi hizli bir bicimde firmalar envanteri
olusturalim istiyoruz; sizler de katki vermek uzere listeye geldiniz,
sagolun.

Cok kaba hatlari ile firmalar icin bir basvuru formu olusturmak, formlar
araciligi ile gelen bilgileri bir uygulamaya kaydetmek ve sonucunda
cesitli raporlar almak gibi basit bir isimiz var.

Ancak oyunun kurallarini cok kesin bir bicimde belirlememiz lazim. Bana
gore, listedeki mesajimda da yazdigim gibi, (i) hangi firmalar envantere
girebilir, (ii) giris kosullari/kurallari nelerdir, (iii) firmalardan
hangi bilgileri alacagiz, (iv) firmalara iliskin hangi bilgileri kamuya
acacagiz, (v) envanterde yer alan firmalara iliskin sikayetleri kabul
edecek miyiz, (vi) sikayetleri kabul edecek isek nasil isleme tabi
tutacagiz, (vii) envanterin duzenli guncellemesini nasil
gerceklestirecegiz? sorularinin net bicimde yanitlandigi bir politika
belgesinin hazirlanmasini onemli baslangic kalemi olarak goruyorum.

Bir ucundan baslamis olmak icin hemen soruyorum: Envantere hangi
firmalari alacagiz? "Linux/open-source isi yapiyorum" diyen her firmayi
alacak miyiz? Basvuranin (ve erisim bilgilerini envantere kaydettirenin)
firma oldugunu anlamak icin ticaret-sicili vb. soracak miyiz yoksa
beyanina guvenecek miyiz?

Kisisel tercihim "ben linux isi yapiyorum" diyen bilisim firmalarini
almak ancak onlarin firma oldugunu da denetlemek/filtrelemek yonunde.
Sizler ne dersiniz?

iyi haftalar.

--
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379                            Fax: +90 312 2101120