Re: [Edergi-cg] Tasarım...

From: Erhan Ekici (erhan@uzem.itu.edu.tr)
Date: Wed 25 May 2005 - 14:35:18 EEST

Merhabalar...

Quoting Kemal UZEL <kemaluzel@adainternet.net>:

> Photoshop ve corel in yaptıgını gimp yapamıyorki, gimp kullandıgım için
> bunu söylüyorum, ve ayrıca beni düşündüren vektörel formatta hazırlamak
> lazım dergiyi gerekmedikce raster formattan kaçınmak lazım, yoksa
> baskıda problem yaşanabilir. Fikri olanlar lütfen yorumlarını yazsın.
> Kullanacağım programlar lisanslı programlar ayrıca, kolay gelsin herkese...

GPL, Ozgur yazilim, Acik kaynak kod vs. yi kendine siar edinmis bir dergi olarak
AKK programlar kullanmaliyiz. Photoshop, Corel vs elbetteki yetenekli
programlar. Ama bizim yapacagimiz grafik uygulamalari ne olacak ki GIMP te
yapilamasin?

Eger elimizde hic GIMP bilen insan olmasa idi, kerhen kapali kaynak kodlu
programlar ile hazirlanmasina evet diyebilirdik. Ama GIMP bilen arkadaslarimiz
varsa grafiklerin GIMP ile hazirlanmasi daha uygun. Yetenek olarak GIMP'in
yetersiz kalabilecegi grafik uygulamalari tercih etmeyiz olur biter.

Kulandiginiz yazilimin lisansli olmasi elbette gerekiyor zaten. Ama sonucta
onlar kapali kaynak kodlu yazilimlar ve hic birsey bu gercegi degistirmiyor.