Re: [Edergi-cg] Hayal Kirikliklari

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Thu 13 Jan 2005 - 11:38:26 EET

Merhaba,

Mustafa Akgul wrote:

>Bir sivil toplum kurulusunda, (aslinda kamu da ozel sektyrde) pek cok sey aksayabilir.
>Bu bazan elimizde olmayan nedenlerdedir, bazan da ihmalkarlik, beklenmeyen sorunlar cikmasi vs
>olabilir.
>Problem cikinca, pozitif bir yaklasimla ustune gidelim beraber.

Hakkaten. Profesyonel, yani piyasada parayla satılan LinuxNet dergisi
bile düzensiz aralıklarla çıkarken, aman ayın 13'ü oldu, proje öldü
demek, bence gereksiz.

Tamam, kendimizi toparlamak için bizim hedeflerimiz olsun. Ama bu
şekilde "öldük bittik mahvolduk" hakkaten hiçbir yere götürmez. "Şimdiye
kadar ne yapabildik, neleri daha iyi yapabiliriz" diye, giderek ortaya
eli-yüzü düzgün şeyler çıkar...

İğne-çuvaldız: Benim de yazacağım bir yazı, bir de haber vardı mesela,
bir süredir başka şeylere yoğunlaşmaktan unutup ihmal ettiğim. Eminim
başka birçok insanda da başlanmış-kalmış birçok iş vardır. Şimdi hepimiz
"beceremedik, tüh" deyip havlu atıp vazgeçersek asıl o zaman yazık olur,
şimdiye kadar harcanan emeğe. Ama devam eder, atıyorum, ilk sayıyı
birbuçuk ay geç çıkarır, ama yine de iyi denebilecek bir sayı
çıkarırsak, bir başarıdır bence. Belki, başlangıçta 3 ayda bir sayı
çıkarmayı hedefleyip beceremediysek, o zaman 6 ayda bir ama kesin 1 Ocak
ve 1 Temmuzda çıkaracak şeklide hedef küçültüp, derginin niteliğini,
kalitesini yüksek tutmak daha akıllıca olabilir. Veya 1 Ocakta, 1
Nisanda, 1 Temmuzda, 1 Ekimde kesinlikle çıkacak, elimizde 3 sayfalık
tek bir yazı olsa da çıkacak denip, içeriği ve kaliteyi zamanla
yükseltmeye çalışılabilinir....

Kısacası, şimdiki hatalarımızdan öğrenir, yolumuza devam edersek, bugün
başladığımız edergi projesi 10 sene sonra Türkiye'nin en iyi Linux
dergisi de olabilir. Ama böyle baştan çok büyük hedeflerle heveslerle
başlayıp, en ufak sıkıntıda havlu atar, pes edersek, hiçbir şeyi
başaramayız. Gerçekte büyük başarılar, birçok irili ufaklı
başarısızlıktan sonra, zamanla düşe kalka yola devam ederek
gerçekleştirilir, en uzun yolculuk, küçük bir adımla başlar. Yürümeyi
yeni öğrenirken tökezledim düştüm diye vazgeçerseniz, sürekli emeklemeye
mahkum kalırsınız.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.