Re: [Edergi-cg] 1. Sayi ve birkac duzeltme...

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Mon 07 Feb 2005 - 18:13:12 EET

Merhabalar,

Dağıtımlar konusunda, yenilikleri, Distrowach'dan takip edip, kısa
haberler haline getirebilirim. Zaten LTSP uygulamaları için bakıyorum,
hangi dağıtımlar k12ltsp'ye yönelik hazırlanmış diye... Bir de Live
CD'leri inceliyorum. Ama her dağıtımı kurma-deneme şansım olmuyor,
detaylı incelemeleri her dağıtımı kullanan, kurcalamış insanlar yapsa
daha iyi olur.

Ben şu anda Mepis kullandığım için bir tek onun hakkında uzunca bir
tanıtım yazısı yazabilirim.

"Her dağıtıma eşit şans" biraz zor. Bir baktım, 438 dağıtım gördüm
geçen, sayı her geçen gün artıyor... Bence her sayıda, dikkat çekici bir
dağıtımı incelesek, 3-5 de kısa haber versek yeter...

Debian'a fazla yer verilmesi veya ilk olarak ele alınması, yersiz değil.
Debian temelli dağıtımlar 30'un üzerinde... Yani, debian, bir
meta-dağıtım olmuş. Kurcala, özelleştir, kendi dağıtımını kendin yap
şeklinde... Hatta ondan türetilen dağıtımların üzerinden dağıtımlar
türemeye başlamış Debian=>Ubuntu=>Gnoppix veya
Debian>Knoppix>DamnSmallLinux örneğindeki gibi... Dağıtım sayısı çok,
ama böyle metadağıtım sayısı az... Distrowatch'da şu anda en popüler 10
dağıtımın 5'i Debian ve türevleri (Debian, Mepis, Ubuntu, Knoppix, Damn
Small Linux)... Şu anda Ben gidip Mepis tanıtsam, o da Debian temelli,
biraz da Debian'dan bahsediyor olacağım, hiç değilse "program
eklemek/güncellemek apt-get sayesinde kolay" falan derken...

İyi çalışmalar...

Özer Tayiz.