Re: [Edergi-cg] 1. Sayi ve birkac duzeltme...

From: Erhan Ekici (erhan@uzem.itu.edu.tr)
Date: Mon 07 Feb 2005 - 12:48:19 EET

Quoting Arda Çetin <arda@linux-sevenler.org>:

> Ukalalik olarak algilamayin, ancak e-dergi'de gozume carpan birkac hatayi
> belirtmek isterim.
Rica ederim. Her turlu hata bildirimi bizim icin degerlidir.

> "Acik Kaynak Terimleri" bolumunde yer alan "GNU : Richard Stallman tarafindan
> 1984'te kurulmus olan "Ozgür Yazilim Vakfi" dir."
> Deniliyor. GNU kelimesinin aciliminin "Özgur Yazilim Vakfi" olmadigini
> sanirim hepimiz biliyoruzdur. Ancak bu ipucundaki yazi bu sekilde anlasilmaya
> musait. [Soz konusu vakfin adi Ozgur Yazilim Vakfi(Free Software Foundation)]
Gozden kacmis. Duzeltilecek.

> Yine "Acik Kaynak Terimleri" bolumunde yer alan bir yazi: " LKD : 2000
> yilinda kurulan ve kamu yararina çalisan dernek statüsünde olan Türkiye Linux
> Kullanicilari Dernegi'nin kısaltmasıdır."
> Yanlisim varsa YK uyeleri duzeltsinler. LKD'nin adi Turkiye Linux
> Kullanicilari Dernegi degil Linux Kullanicilari Dernegi'dir. Turkiye'de
> faliyet gosteren bir dernek olmasina ragmen isminin basinda "Turkiye"
> kelimesi yer almamaktadir.
Duzeltilecek.

> "Özgür Yazilim ve Açik Kaynak Günleri / 2005 - 4-6 Mart 2005'de Bilgi
> Üniversitesi'nde... " baslikli haberde yer alan tarih bilgisinde de bir hata
> soz konusu sanirim.
> Yazida kaynak olarak gosterilen http://open.bilgi.edu.tr/freedays/ sayfasinda
> etkinligin Mart 4-5, 2005 tarihlerinde yapilacagi yazarken, e-dergi'de 4-6
> Mart 2005 seklinde yazilmis.
Daha once farkettigim ama duzeltmeyi unuttugum bir hata:)

> Ayrica e-dergi'de gozume carpan birsey, diger dagitimlara oranla Debian'a
> daha yer ayirilmis. Bu 'ayricaligi' su yazidan da anlayabilirsiniz; "Debian :
> GNU / Linux dünyasinin ruhunu en iyi sekilde temsil eden, gelismis paket
> yönetim sistemi ile hayrani oldugumuz Linux sağlayicisidir."
> Elbette diger dagitimlar gibi Debian'da guzel, iyi hos bir dagitimdir. I$im
> geregi de hemen her dagitimi kullanmisligim ve sempatim vardir. Ancak LKD
> bunyesinde hazirlanan derginin bir dagitima ayrica bir kose ayirmasi bana
> garip geldi.

"NTV" degiliz. Yani tarafsiz olamiyoruz. Debian'a ayricalik yapildigi dogrudur.
Objektif olmadigimizda dogrudur. Sunu unutmamak gerekir ki bu dergi hepimizin
dergisi yani icinde neler olacagini bu liste belirliyor. Ben Debian'ciyim
debian oldu. Sen A dagitimini seversin bir yazi hazirlarsin o da olur. Yani
icerige yon verme hakki bu listeye verilmisse bu hakkin kullanilmasi lazim.

Yani begenmedigimiz "torpil" yapildigini dusundugumuz bir durum varsa, bazi
bolumler tarafli veya eksik anlatilmissa eksigi gidermek, tarafliligi gidermek
de sanirim sizlere (bizlere, hepimize) duser.