Re: [Edergi-cg] CG listesi

From: Erhan Ekici (erhan@uzem.itu.edu.tr)
Date: Sat 23 Apr 2005 - 19:19:19 EEST

Merhabalar...

Quoting "A. Murat Eren" <meren@uludag.org.tr>:

> [...]
> baslanabilir (sorular sadece ornek teskil etmesi amaci ile ilk aklima
> gelenler, uzerinden gecilebilir eger sicak bakilirsa):
>
> o Linux ve ozgur yazilimlar ile tanisma hikayeniz nedir?
> o Linux ve ozgur yazilimlar size o zaman ne ifade etmisti, simdi ne ifade
> ediyor?
> o Ozgur yazilimlar ve Linux'u tek bir cumle ile nasil ifade ederdiniz?
> o Bizimle paylasmak isteyebileceginiz yasadiginiz ya da tanik oldugunuz bir
> Linux basari hikayeniz var mi?
> o Akliniza burda sorulmasi gereken baska bir soru geliyor mu (soruyu ve

Bu oneri benim cok hosuma gitti. Yapilabilir bir calisma ve ilginc olacak. Ama
bunu yapacak bir-iki gonullu arkadasimiza ihtiyacimiz olacak. Tasin altina
elini sokmak isteyen var mi listede?

> [...]
> - ...
> - ...
>
> o Hede listesi:
> - ...
> - ...
>

> gibi.. bu sayede insanlar gectigimiz ayin bir ozetini listeleri takip
> etmeden
> ogrenmis olabilirler, ki bu da cok buyuk ve cekici bir hizmet olur. Bunu
> dergi icin bir seyler yapmaya gonullu arkadaslarimdan birileri uzerine alir
> ve inanin onlarin bunlari takip ede ede bir kac level atlamalari sonucunu da
> beraberinde getiren keyifli bir calisma olur.

Bir onceki oneri icin yazdiklarim bu oneri icinde gecerli. Cok igi cekecegine
eminim. ama kaynak/insan sIkIntIsI var!

> Her neyse cok uzun yazdim, kimse okumayacak diye cekiniyorum.. Bunlar benim
> aklima gelen, derginin takip edilirligini ve hatta Linux ile hasir nesir
> olmayan insanlarin da ilgisini cekmesini saglayabilecegini dusundugum kucuk
> fikirler, fakat bunlarin gerceklestirilebilmesi icin insan kaynagina
> ihtiyacimiz oldugunu biliyorum, diger bildigim sey ise ortada
> gerceklestirilebilecek bir seyler oldugu zaman daha fazla insan kaynaginin
> bulunma ihtimali oldugu :)

Eline saglik. Cok guzel oneriler. Zevkle okudum.

> Belki birilerinin hosuna gider ve ben bunu yaparim der.
Bekleyip gorelim.

> Bir de bu ay acik kaynak kod lisanslari, lisans anlasmalarinin belirli basli
> ozellikleri ve bu lisanslar ile ortaya cikmis buyuk uygulamalardan ornekler
> gibi bir yazi olsa cok leziz olurdu. Bu konuda bir bilgi eksikligi var bence
> genel olarak.

Bu konuda Doruk Fisek bir yaz&#305; haz&#305;rl&#305;yor Penguence nin 3.sayisi
icin. Eksikligini hissettigimiz bir konu...