Re: [Edergi-cg] CG listesi

From: A. Murat Eren (meren@uludag.org.tr)
Date: Sat 23 Apr 2005 - 15:54:49 EEST

 Merhabalar,

Cts 23 Nis 2005 18:02 tarihinde, Erhan Ekici şunları yazmıştı:
> izleyecegimiz yoldan kasit senin de(yoksa bu "de" ayri yazilmayacakmiy di?
> neyse..) belirttigin konular elbet. Dergide nelere yer verelim? 2. sayida
> goze carpan eksiklikler nelerdir? bunlari bilelim ki sonraki sayilarimizda
> ayni hatalara dusmeyelim.

 Ilk iki sayida yer verilmis icerigi asagiya yapistirdim kolayca gorebilelim
ve bundan sonrakinde neler olabilecegini dusunurken elimizde bir materyal
olsun diye..

 Deneyimli oldugum ya da daha onceden bir ornegini gordugum icin degil de
aklima geldigi icin belirtme istegi duydum, icerik belirlerken daha onceki
sayilari insanlarin okudugunu farzederek dusunmemeliyiz bence, benzeri
konular farkli acilardan tekrar ele alinabilir diye dusunuyorum. Aksi yonde
hareket etmek bence hata olur.

 - Sayi 1:

    OpenOffice.org Projesi 4 Yaşında - Görkem Çetin
    Linux ÇekirdeÄŸinin Güncel Güvenlik Özellikleri - Burak DayıoÄŸlu
    YerelleÅŸtirme Çalışmaları - Barış Çiçek
    LKD ve Türkiye'de Linux - Linux Kullanıcıları DerneÄŸi
    Debian'ı Seçmek için Nedenler - Debian Türk Grubu
    Firefox yada "Açık Dünyanın" yeni gözbebeÄŸi - Erhan Ekici
    PostgreSQL 8.0 ile daha da güçlü - Devrim Gündüz
    Linux 101 : Komut Satırı ve Kabuk - 1 - Erhan Ekici
    Linus Torvalds Hakkında - Erhan Ekici
    Ben bir küçük cezveyim. Köşe bucak gezmeyim - Penguence

 - Sayi 2:

    Penguen de Nereden Çıktı? - Doruk Fisek
    OpenOffice.org 2.0'a doÄŸru - Rıdvan Can
    Ses ve Müzik - Bülent Bolat
    Bir Åženlik Masalı - LKD Etkinlik Çalışma Grubu
    Aynı dili konuÅŸuyor muyuz? - Yasin Kokarca
    Açık Anahtarlı Kriptografi - A. Murat Eren
    PHP 5'e bakış - Mehmet Åžamlı
    BSD Ailesine Genel Bakış - Huzeyfe Önal
    Kitap EleÅŸtirisi : Hackers - Sıradışı Bir Dönemin Sıradışı Hikayesi
    ODTÃœ'den programlama yarışması - Penguence
    Mozilla Thunderbird; asi çocuklar güçleniyor... - Okan Kahraman
    Oyun Köşesi : Pathological - Doruk Fisek
    Ã‡ekirdek Derlemekten Korkmayın - Murat Koç
    Kablosuz LAN Protokolleri - Mustafa Åžahin
    Sanal Özel AÄŸ, Kriptoloji ve PKI Teknolojileri - Serkan Yılmaz
    Debian Hakkında (Çeviri) - Debian Türk Grubu
    Debian Sosyal SözleÅŸmesi (Çeviri) - Debian Türk Grubu
    Gezgin Penguen (2) - Arda Çetin

 Soyle bir bakinca iki sayi arasindaki icerik farkina, ikinci sayinin ilkine
gore ne kadar dolu dolu oldugu goze carpiyor, fakat bu her sayinin bir
oncekine fark atarak gidecegi anlamina gelmiyor elbette. Belki biraz daha
bile dar bir icerikte sabitlememiz, uretimden daha fazla tuketim yapmamamiz
gerekiyor gibime geliyor. Yoksa 4. ay'da ya kendini tekrar eden ya da icerik
acisindan 1. sayinin gerisinde kalan bir dergi olmamiz tehlikesi soz konusu
bence.

 Dergi isinden anlamam acikcasi :) Belki az sonra soyleyecegim seyler bu
listede zaten anilmis ve uzerinden gecilmistir (arsivleri adam gibi
incelemeye usendim acikcasi, cok terbiyesizim), eger uzerinden gecilmis
seyleri tekrar ediyorsam affedin. Sayi 3'te neler olmali, ya da standart bir
"dergi sayisi ve icerigi olusturma" surecinde her seferinde tekrarlanacak
seyler nelerdir diye dusundum biraz ve aklima su fikirler geldi:

 ++++++++++++++

 - Bir jazz dergisi vardi takip ettigim, her sayida anket benzeri bir kac
soruluk testi o ayin konuk sanatcilarina sorarlardi, insanlarin ayni sorulara
farkli bakis acilarindan yanit vermelerini okumak cok hos idi.. Biz de
ornegin benzeri sekilde linux ile ilgili, ozgur yazilimlar ya da lkd ile
ilgili sorular hazirlar ve bu sorulari her ay farkli iki kisiye sorariz. Bu
bence insanlarin dergiyi takip ve gelecek sayiyi merak etmeleri icin ciddi
bir cekicilik arz eder.. Mesela sorular soyle olabilir ve hemen bu sayidan
baslanabilir (sorular sadece ornek teskil etmesi amaci ile ilk aklima
gelenler, uzerinden gecilebilir eger sicak bakilirsa):

 o Linux ve ozgur yazilimlar ile tanisma hikayeniz nedir?
 o Linux ve ozgur yazilimlar size o zaman ne ifade etmisti, simdi ne ifade
ediyor?
 o Ozgur yazilimlar ve Linux'u tek bir cumle ile nasil ifade ederdiniz?
 o Bizimle paylasmak isteyebileceginiz yasadiginiz ya da tanik oldugunuz bir
Linux basari hikayeniz var mi?
 o Akliniza burda sorulmasi gereken baska bir soru geliyor mu (soruyu ve
cevabinizi yazin bakalim)?

 Mesela..

 ++++++++++++++

 - Bir cok insan linux kernel, freedesktop.org gibi e-posta listelerini takip
etmeyi, dunyanin su anda neyi tartistigi ve nereye dogru gittigini bu
listeler yardimi ile ogrenmeyi cok istiyor.. Fakat mesaj trafigi ve flame'ler
yuzunden okunmasi hayli guc hale gelen bu listeleri takip etmek gercekten
guc.. Mesela diyorum, penguence'de her ay belirli bir kac e-posta listesinin
ozetleri olsa:

 o Freedesktop.org:
  - Genel olarak su konu tartisildi, A geldi "soyle boyle" dedi, B geldi
    "olmaz oyle su daha dogru" dedi, son olarak A'nin onerisi kabul edilecek
    gibi gorunuyor. Daha onceki ay gecen "bilmemne" tartismasi bildiginiz
    gibi X masaustu yoneticisinin Y ozelligini bir sonraki surume kadar
    yetistirmeye calisacagina dair bir karar alinmasina neden olmustu.
  - Ayrica o konunun disinda su da konusuldu, blah, blah .....
  - ...
  - ...

 o Kernel E-posta listesi:
  - ...
  - ...

 o Hede listesi:
  - ...
  - ...

 gibi.. bu sayede insanlar gectigimiz ayin bir ozetini listeleri takip etmeden
ogrenmis olabilirler, ki bu da cok buyuk ve cekici bir hizmet olur. Bunu
dergi icin bir seyler yapmaya gonullu arkadaslarimdan birileri uzerine alir
ve inanin onlarin bunlari takip ede ede bir kac level atlamalari sonucunu da
beraberinde getiren keyifli bir calisma olur.

 ++++++++++++++

 - Mesela sokakta rastgele yakalanmis insanlarla Linux hakkinda ropörtaj
yapilabilir, standart sorular sorulur, Linux'u ne kadar tanidigi, ne icin
kullandigi gibi. Bilmiyorsa bilgi verilir, dernek tanitilir, ve bunlar bir
ani formatinda "Ahmet amca ile sunu konustuk, burger king onunde cevirdigim
ayse teyze soyle dedi ben de ona sunu dedim" filan gibi.. Bana hos geliyor,
sicak sicak, enteresan bir yaklasim olurdu. Siz begenmediniz? Peki :( Ben
senlikte yapmis ve acayip keyif almistim Koray Loker ile beraber ve bunlari
bir yerlerde yayinlama sansimiz olsa keske diye icimizden gecirmistik.

 ++++++++++++++

 - Tux bu ay bilmemnerde kösesi olabilir bir tane, pelus bir Tux'un degisik
yerlerde cekilmis bir fotografi yayinlanir her ay, insanlar katilim
gosterebilir, tek bir sayfa icerisinde fotograflar ve fotograflardaki Tux'un
agzindan "Bu ay Adana'da idim, burdaki universitenin bilgi isleminde sunlari
sunlari yapan arkadaslarimla tanistim, ayrica Adana'nin da sunlari unluymus,
bakin bu koprunun uzerinde dururken cok fena basim dondu ve baliklari
gordukce icine dusesim geldi" gibi..

 ++++++++++++++

 Her neyse cok uzun yazdim, kimse okumayacak diye cekiniyorum.. Bunlar benim
aklima gelen, derginin takip edilirligini ve hatta Linux ile hasir nesir
olmayan insanlarin da ilgisini cekmesini saglayabilecegini dusundugum kucuk
fikirler, fakat bunlarin gerceklestirilebilmesi icin insan kaynagina
ihtiyacimiz oldugunu biliyorum, diger bildigim sey ise ortada
gerceklestirilebilecek bir seyler oldugu zaman daha fazla insan kaynaginin
bulunma ihtimali oldugu :)

 Belki birilerinin hosuna gider ve ben bunu yaparim der.

> Ayrica dergi icin daha aktif calismak isteyen insanlar var diye
> hatirliyordum bu listede. Onlari dogru yonlendiremedik. Bunlari da
> konusalim derim.

 Selam ederim onlara.

 Bir de bu ay acik kaynak kod lisanslari, lisans anlasmalarinin belirli basli
ozellikleri ve bu lisanslar ile ortaya cikmis buyuk uygulamalardan ornekler
gibi bir yazi olsa cok leziz olurdu. Bu konuda bir bilgi eksikligi var bence
genel olarak.

 Iyi calismalar..

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren at uludag.org.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0xF2E3E5B0, 5B3B 3095 42C6 700D D0B6 DC6F 93D6 9656 F2E3 E5B0 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". -