Re: [Dernek] kamuda odenen lisans ucretleri

From: koray loker (loker@fisek.com.tr)
Date: Fri 22 Oct 2004 - 14:47:00 EEST

Sevgili Serkan,

>Meb hakkında bu kadar kötümser olmayın burada iyi işler yapmaya çalışan
>insanlarda var. Bende dernek üyesiyim ve dernekten birkaç arkadaşla
>bakanlıkta Linux ile ilgili bazı faaliyetler yaptık. İyi adımlarda
>attık. Ancak benim de bir şikayetim olacak burada bize yardım eden
>arkadaşlarımız olduğu gibi eleştiri yapıp icraat yapmayan
>arkadaşlarımızda var. Öncelikle Mustafa Akgül hocama Erdinç Köroğlu'na
>ve Özer Tayiz'e teşekkür ederim. Bize çok yardımcı oldular. Eğer
>bakanlıkta Linux ile ilgili ciddi anlamda çalışmalar yapmaya niyeti olan
> [...]
Her kurumda senin gibi biri olmasi durumunda bu olay cok daha kisa
vadeye donebilir, bu mesaji okumak beni cok mutlu etti... Mesajimda
MEB'e dair bir kotuleme oldugunu dusunmuyorum, butun kurumlar gibi
yayginliga gore hareket ederek bu paralari odemis olmalari ihtimali var
ve bunu degistirmek icin artik daha cok olanaga sahibiz diye dusunuyorum.

Dedigin gibi bu tip hareketlerde cok iyi hazirlanmis ve cok somut ve
ciddi onerilerde bulunmaya hazir olmak zorundayiz bu yuzden onden nasil
bilgi toplanabilecegine dair bir ornek verdim, bu ornegi de iyi ya da
kotu niyetli hemen her devlet kurumunda calisacagi kesin bir yontemle
sectim. MEB'e sorariz, sikiyorsa vermesinler demek icin degil, bunun her
kamu kurulusunun gorevi oldugunu hatirlatmak icin detaylariyla yazdim.

MEB'in bu konuda olumlu bir ornek olabilecegini nasil dusunmem,
ogretmenlerin uyum programlarinda gorevli egitmenlerin linux konusunda
bilgi sahibi olabilmeleri imkanini taniyan bu bakanlik degil mi? Bu
yuzden lisans ucretlerinde ekonomi yapmaya da en cabuk bu bakanlik
baslayabilir diye dusunuyorum zaten. Ama sonucta burokrasiyi biliyorsun,
karsina cikan insanin kisisel ozellikleri butun bir sistemi
kolaylastirabiliyor ve ayni sekilde zorlastirabiliyor, benim MEB ile
ilgili olarak yapmayi dusundugum hamleyi baska yerlerde yapacak insanlar
zorlastiranlarla karsilastiklarinda ellerindeki olanaklari tanisin diye
yazdim mesaji...

Hep birlikte ozgur yazilimla, ozgur gunlere!

L'o'ker