Re: [Dernek] ziraat bankasi ve microsoft-oracle

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Thu 21 Oct 2004 - 12:54:47 EEST

Selam,

> Kurulumu kim yaptı bilmiyorum ama, Oracle işin içinde iken, çarşaf
> çarşaf "unbreakable linux" reklamları verirken, kendisi Linux üzerinde
> Oracle'ın düzgün çalışmasından da sorumlu olmaz mı?
>
> Bence bu durumda, en önemli sorumlu Oracle gözüküyor...

Eğer gereken şekilde yapılmış ise Oracle ile bu tür bir sorun yaşamazsınız
nitekim bundan çok daha büyük sistemler yurtdışında takır takır çalışıyor. Bu
tür bir yapılandırmada Oracle kurulumu için yapılması gerekn planlamanın ve
buna göre Oracle kurulumu yapmanın çok iyi analiz edilmiş olması gerekir
(Gereken kernel parametrelerinin bu tür bir peak performance için düzenlemek,
aio mutlaka düzenlemek vs vs ) ve bunlar kurulumu yapan kişi/kişiler
tarafından yapılmalı.

Oracle Türkiyede böyle birilerinin var olup olmadığını bilmiyorum. Ama yapılan
anlaşmalara göre ancak Oracle ın sorumlu olup olmadığı anlaşılabilir. Böylesi
bir sistem için performance düzenlemesi yapılması çok da basit bir işlem
değil.