RE: [Dernek] ziraat bankasi ve microsoft-oracle

From: Melih Sakarya (Melih.Sakarya@pepsi.com.tr)
Date: Thu 21 Oct 2004 - 13:03:12 EEST

Benim bildigim Oracle Turkiyede bu tarz kurulumlari yapan kisiler yok
Bizim sirketede daha once disaridan kisiler gelip kurmus. Ben gormedim
ama oracle in elemanlari olmadigini soylediler.
Sanirim burada en temel sorun perfomance tuning.
Sonucta siz pat diye oracle kurup al iste kuruldu derseniz illaki performans
bekleyemezsiniz. Zaten ziraatbank genel mudurunun gecen gunki sabah
gazetesinde cikan konusmasinda sucu finteke atiyorlardi. Sanirim
fintek yeterli tecrubede elemanlar almamis ve bu sayede proje yeterli
kaliyede olmamis.
Ikinci sorun olarak oracle uzerinde .net kullanilmasindan kaynaklaniyor
bence. .net in oracle uzerinde henuz yeterince gelismemis driverlarinin
kullanilmasiarti bir sorun yaratir. Dusunun dakikada 1000 login demek
%10 luk bile bir performans dususunde buyuk sorunlar yaratir.
Aslinda bu ilk dakikalarda hissedilmesede % ler birikir ve
kilitlenmelere yol acar. Aslinda bu kilitlenme degil kuyrukta beklemedir.
Dua etsinler sql server kullanmiyorlar (Sanirim once sql server denemisler
ama yeterince performans alamamislar)
Acikcasi benim dusuncem madem oracle gibi bir sistem kullaniyorsun ve
bu kadar buyuk bir sistemin olacak uzerinde daha once denenmis kalitesini
kanitlamis Java yi kullan. Ama iste Microsoft un Turkiye de .net icin
iyi bir referansa ihitiyarci var sorun burada basliyor iste.

Saygilar

Melih Sakarya
Pepsi Bottling Group Turkey
Software Developer