[dernek] Re: Akademik-CG/Egitim destek

From: Onur Tolga Sehitoglu (onur@ceng.metu.edu.tr)
Date: Mon 24 May 2004 - 16:52:01 EEST

On Sat, 2004-05-22 at 18:27, Mustafa Akgul wrote:
> [...]
... silindi
> Bu iki oneride bizim aklimizda olanlarin daha kapsamlisi.
>
> Ogrenci toplulugu meselesini bir baska CG icinde degerlendirmek
> daha dogru gibi geliyor.
> Universite, mslek yuksek okulu ve meslek liseleri mufredati, ve
> temel bilisim egitimin onceligi var tabii.
>
> Bu tur onerilerin gelmesi cok guzel. Umarim, oneriyi yapan
> arkadaslar ve baskalari da katkida bulunur. Bir dernek uyelerin
> destegi ile ayakta durur. Uyeler hanci, yonetciler yolcudur.
> Bu nedenle, onerileriniz, elestirilerinizi ve de desteginizi
> dernek ve CG yonetcilerinden esirgemeyin.
... silindi
> saygilarimla
>
> Mustafa Akgul

Akademik-CG, Egitim-CG, Mufredat-CG, ya da Egitim Destek-CG,...
adı ne olursa olsun böyle bir şeye ihtiyacimiz olduğu gözüküyor.
Fakat ne yapmamız gerektiğini doğru bir zemine oturtmamız lazım. LKD'nin
amacı bilgisayar bilimleri konusundaki Türkçe kaynak gereksinimini
karşılamak olmamalı (Bu çok ciddi ve önemli bir gereksinimdir,
o ayrı..). Ama bu derslerin laboratuvarları, ödevleri, uygulamaları
için özgür yazılımlar ve Linux kullanımını teşvik etmek ve
kolaylaştırmak, LKD'nin amaçlarıyla örtüşür. Diğer yandan
meslek liseleri, örgün eğitim ve okul sonrasında Linux kullanıcı
eğitimleri belki daha öncelikli olarak birşeyler yapmamızı gerektiren
konular. Genel kurul öncesinde Milli Eğitim konusunda yapılan
tartışmalar, MS-Vestel işbirliği de bunu gösteriyor.

LKD'nin (henüz yazıya dökmediğimiz ama çalışmasını planladığımız)
ilkelerinden birisi de Linux ve özgür yazılım firmalarının ticaret
yapmasını baltalayacak eğitim, satış vb. etkinlikler yapmamak olmalıdır.
O yüzden özellikle eğitimden para kazanmaya çalışan firmaların var
olduğu bir yerde eğitimi vermek bizim işimiz olmamalı. Bu durumda,
sizin de belirttiğiniz gibi LKD'nin yapması gereken eğitim konusunda
şirketlere de ivme kazandırabilecek, MEB, üniversiteler ve kamu
kuruluşlarının Linux ve özgür yazılım alternatiflerini
kullanabilmelerini sağlıyacak eğitim destek ortamını yaratmaktır.
Bu bağlamda:
. Linux ve özgür yazılımların eğitimine ve eğitimde Linux ve özgür
  yazılımların kullanımına yönelik özgür kullan hakları olan
  müfredat, ders notu ve içeriklerin geliştirilmesine yönelik bir zemin
  oluşturma.
. Özellikle kısıtlı olanaklarla eğitim laboratuvarları kurma ve
  geliştirmeye, bakımına yönelik bilgi desteği üretme.
. Linux ve açık kaynaklı yazılımlarla uzaktan eğitim ve çokluortam
  içerik hazırlamaya yönelik destekler üretme.
. Ölçme değerlendirmeye yönelik destekler üretme (burada çok önemli
  bir kalem ECDL'in Linux ortamında da yapılması olabilir. Bu
  noktada TBD ile işbirliği yapılabilir (mi?) )

Kısacası LKD'nin Linux ve özgür yazılım eğitimleri ve bunlar
destekli eğitimlerin yaygınlaştırılması ve özellikle ülke
çapında örgün eğitimde kullanılmasına yönelik bir çekim merkezi
oluşturması, ve bir zemin hazırlaması gerektiğini düşünüyorum.

Bu konu birkaç aydır YK'da konuşulmakta ve derneğin biraz
daha etlenip butlanması gerektiği düşünülerek ertelenmekteydi. Üye
sayısını 450 küsür'e çıkartmış bir dernek olarak yavaş
yavaş bu işe ısınabileceğimizi düşünüyorum. Bu konu başlığında
kurulması planlanan çalışma grubunun amaçlarını tartışıp
olgunlaştırırsak, YK'nun sonraki toplantılarında somut bir kuruluş
önerisi ve tercihan gönüllü grubu ile masa üstüne koyabiliriz.

--
Onur T. Şehitoğlu
http://www.ceng.metu.edu.tr/~onur/