[dernek] Re: Rv: Re: idari kurul toplantisi gundemi -- 23/05/2004

From: Mehmet ULUER (muluer@baskent.edu.tr)
Date: Sat 22 May 2004 - 20:08:33 EEST

On Sat, 22 May 2004, Bora wrote:
> Bu konu yasal olarak YOK'un yetki alanindadir. Ve acikcasi cesitli
> universitelerdeki derslerde acik kaynak kodlu araclarin kullanilmasinin
> tesvik edilmesi disinda LKD'nin ne gibi etkinlikleri olacagini anlamis
> degilim.
>
> Kastettiginiz bu derslerde kullanilmasi icin spesifik acik kaynak kodlu
> urunlerin onerilmesi ise, o zaman veri tabani dersleri disinda zaten acik
> kaynak kodlu uygulamalarin hakim oldugunu dusunuyorum. Orada MySQL yada
> PostgreSQL'in kullanilmasi icin de cok daha akademik dilde yazilmis ve bir
> [...]
ne yazikki YOK dedigimiz kurum su anda mesgul. soylemek istediklerimi daha
iyi anlatabilmem icin:
http://www.msakademik.net/roportajlar.aspx?id=2
adresinde
"NET'i Turkiye'de ve hatta dunyada ilk ders programina entegre
eden bir akademisyen olarak bu entegrasyonu nasl gerceklestirdiniz?"
sorusuna verilen cevabi degerlendirmemiz gerekir.
cevapta "Prof.Dr.Erden Baser" ismi gecmektedir ve ogrenciyken kendisinden
zorunlu! secmeli olarak "visual basic" ISMINDEKI dersi almis
bulunmaktayim.

daha once belirtmistim.. msdn academic alliance (msdnaa) programini onemli
bir tehlike olarak goruyorum.
http://www.msdnaa.net/
elimizde, bu olusumdan gelen zibilyon tane
cd/dvd/lisans/kitap var. bu olusumun gercek hedefi yeni
yetisen muhendislik fakultesi (ozellikle bilgisayar) ogrencileri.
http://www.google.com.tr/search?hl=tr&ie=UTF-8&q=msdn+academic+alliance+&btnG=Arama&meta=lr%3Dlang_tr
msdnaa olusumuna alternatif olabilecek bir calisma icinde bulunabiliriz.

bizim okullarimizda C dersi anlatilirken "gcc" kelimesinden hic
bahsedilmez. isletim sistemleri dersi alip "fork" kelimesiyle tanismamis
pek cok insan vardir. network dersinde socketleri anlatirlar ama
"AF_UNIX" nedense sadece tanimlarda vardir."postgres" kelimesini
telaffuzda bile zorlaniriz biz. web teknolojileri ile ilgili dersler,
yeryuzunde hic "betik dili" kalmamis gibi "asp" ile anlatilir.
dokuz eylul univ.de
http://www.cs.deu.edu.tr/
microsoft.net 2004 yarismasini kazanan ogrenciler icin Turkiye'nin dahisi
demisler, halbuki microsoft urununu kullanmayi istemeyen ne "dahi"
ogrenciler gorduk biz.

ne yazikki kitap yazabilecek seviyede, sizin gibi degerli hoca
_bilen insan_ sayisi cok az. ama yeni nesil yetisinceye kadar ingilizce
kitaplardan/cevirilerden idare edebiliriz herhalde.

iste butun bu yuzden, zaten LKD'nin amaclari arasinda var olan, akademi
dunyasini yeniden dillendirdim.

saygilarimi sunarim.

Mehmet ULUER