[dernek] Rv: Re: idari kurul toplantisi gundemi -- 23/05/2004

From: Bora (bora@boragungoren.com)
Date: Sat 22 May 2004 - 18:35:24 EEST

Merhaba,

> 1- AKADEMIK-CG adi altinda bir calisma grubu olusturulabilir. bu grup,
> halen akademik hayatin icinde bulunan uyelerin de destegini alarak
> calismalarini surdurur. calismalar genel olarak su basliklar altinda
> toplanabilir:
> - C ve Veri yapilari
> Isletim sistemleri
> Bilgisayar aglari
> Veritabani yonetim sistemleri..
> gibi dersler icin mufredat/ders iceriklerinin hazirlanmasi ve univ.lerin
> ilgili birimlerine duyurulmasi.
> - 3er saatlik labaratuvar foylerinin hazirlanmasi ve yayinlanmasi,

Bu konu yasal olarak YOK'un yetki alanindadir. Ve acikcasi cesitli
universitelerdeki derslerde acik kaynak kodlu araclarin kullanilmasinin
tesvik edilmesi disinda LKD'nin ne gibi etkinlikleri olacagini anlamis
degilim.

Kastettiginiz bu derslerde kullanilmasi icin spesifik acik kaynak kodlu
urunlerin onerilmesi ise, o zaman veri tabani dersleri disinda zaten acik
kaynak kodlu uygulamalarin hakim oldugunu dusunuyorum. Orada MySQL yada
PostgreSQL'in kullanilmasi icin de cok daha akademik dilde yazilmis ve bir
cok teknik konuya da hitap eden bir icerigin yazilmasi gerekli. Bu oldukca
ciddi bir is.

Her yerde diyorum, her zaman diyecegim "how-to yazmak ile kitap yazmak cok
farkli islerdir". Ilki bir istir. ikincisi projedir. Open Office
listelerinde de kitap yazalim denmisti. Sonra is projelendirilince herkes
sessizlesti.

Proje olarak da kod yazma projesine benzemez. Baskasinin yarm biraktigi yeri
devralamazsiniz kolay kolay. Herkesin cok cidid zaman harcamasi gerekir.

LKD'deki insanlarin kitap yazacak kadar zamani yok. Acikcasi kitap da 5-10
kisi ile yazilmaz. Iyi kitap en fazla 2 kisi ile cikar.

> - univ.lerdeki ogrenci topluluklarinin olusmasina yardimci olunmasi,
> - univ.lerin bahar senliklerinde stand acilmasi, seminer cadiri kurulmasi
> (seminer_cg isbirligi),

Bunlar guzel fikirler. Benim aklimda da benzeri fikirler vardi. LKD'nin kamu
yararina dernek sifatini almasindan sonra bu islere yonelmek daha kolay
olacaktir.

> - bitirme projesi yarismasi duzenlenmesi
> - ..

Bu son derece guzel bir fikir. Ancak iyi planlanmasi gerekli. Bir cok
universitenin bitirme projesi icerikleri ve kurallari oldukca farkli oluyor.
 En azindan 4-5 universite ile yakin iliskiler icinde yaz aylarinda planlar
ve son baharda duyurusunu yaparsak hos olacaktir.

Ben ozellikle gomulu Linux uygulamalari alaninda ciddi projeler
cikabilecegini dusunuyorum.

Sevgiler.

Bora.

href='http://www.postamerkezi.com'>www.postamerkezi.com</a>