[dernek] Re: idari kurul toplantisi gundemi -- 23/05/2004

From: Özer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sat 22 May 2004 - 13:53:16 EEST

Merhabalar,

Benim proje önerilerim şunlar:

1) Proje/destek cg:

Derneğin ciddi ve süreklilik isteyen projeleri için, kağıt üzerinde açık
net planlar oluşturmak, bu projelere Kosgeb'den, TTGV'den AB fonlarına,
çeşitli destekler aramak, projeyle ilgili çalışmaları yürüten cg'lere,
stratejik danışmanlıkta bulunmak.

Proje önerisi: MEB için eğitim vermek, Linux'u da içeren, ürün ve marka
bağımsız müfredat oluşturmak, lts gibi sistemlerin fizibilitesini ve
avantajlarını sunmak, böylece, Eğitimde Linux kullanımını arttırmak.

Aynı zamanda, aynı ekip, mesela dernek, kendine bir mekan edinmek
isterse, onun için de fizibilite gibi analizler yapabilir.

2)Patent-cg: Her ne kadar şu aşamada Avrupa Parlementosu'nda temsil
edilmiyorsak da, bu konuda, Türk Patent Enstitüsü, Milletvekilleri, AB
Parlementerleri nezdinde, bilinçlendirme ve lobicilik çalışmaları
yapmak. Örneğin, swpat.ffii.org adresinden ulaşılabilecek, konuyla
ilgili bilgi ve makalelerin bir kısmını Türkçe'ye çevirmek, ve AB
Parlementerlerine gönderlecek email ve fax mesajı kampanyalarını
Türkiye'de de oluşturmak, bu konudaki bilgileri temasımız olan
milletvekillerine (neydi şenlik açılışındaki milletvekilinin adı?)
TPE'yle temas kurmak, ve düzenli seminer programımıza Yazılım Patentleri
konusunu da dahil etmek. Hatta bütçe ayrılabilse de, bizden birileri
Brüksel'e gidebilse...

En önemli önerilerim bunlar. Ayrıca, bir-iki "küçük" önerim de var:

***Web'i daha etkin kullanabiliriz. Mesela, şu anda bütün çalışma
grupları, listeler üzerinden yürüyor. Halbuki, bence, phprojekt veya
dotprject gibi web temelli bir groupware, listeden çok daha etkin bir
organizasyon aracı olabilir. Projeler olur, to-do listleri, gannt
chart'ları olur, kaynakları biliriz vs... Birçok yabancı hosting, bu
şekildeki birçok programı otomatik kuran fantastico ile birlikte
geliyor, ve son derecede ucuz. Örnek: http://www.uplinks-network.com/ .

***Linux'la ucundan kıyısından ilgili her kaynağın net bir envanterini,
uygun bir veritabanı içinde tutmak. Yani, bütün üyelerin bilgi
birikimleri, derneğin kullanabileceği kaynakları (araç, kamera,
bilgisayar, projektör...), Üye olmayan, ancak Linux taraftarı
temaslarımız (Şu milletvekili, şu kamu kurumundaki bu personel, bu
üniversite bilgi işleminden şu kişi...), ve Linux alanında çalışan, ya
da çalışmak isteyen şirketlerin bilgileri. Bu aynı zamanda, başarı-cg ve
web-cg ile de ilişkili...

Şimdi tabi gönüllü bir dernekte, öneride bulunup, sonra "başkaları
yapsın" demek olmaz. Ben şunları yapabilirim:

*Proje CG için, derneğin her ne projesi varsa, bunları www.stgp.org
adresindeki bilgi ve yöntemlere uygun olarak projelendirebilirim.
*KOSGEB, AB fonları gibi destek kaynak ve koşullarını araştırabilirim.
*Proje bazında, ilgili kamu kurumlarıyla temas kurabilirim.

Patent-cg için:
*İnternetten bulduğum dokümanları çevirebilirim.
*TPE, milletvekilleri, ve diğer kamu temaslarında bulunabilirim.
*İsterseniz, bir sunum hazırlayıp Ankara'da verilen düzenli
seminerlerden birinde sunabilirim.

Web-cg için:
*Eğer isterseniz, uygun bir hosting ayarlayıp, Fantastico'nun
desteklediği standart bir programı rahatlıkla kurabilirim. Gerçi bu
herhalde en az önemli iş önerdiklerimden. Zaten kendi sunucunuza
istediğiniz programı kuracak, hatta kafasına göre değiştirecek,
fazlasıyla insan vardır herhalde.

Burada verdiğim sıra, aynı zamanda, kişisel olarak verdiğim önem ve
önceliğe de uygundur. Hepsini yapabilmek isterim, ama eğer vaktim,
imkanlarım burada bir tek işi yapmama izin verecekse, bunun
projelendirme olmasını tercih ederim.

CG'lerde hangi konumda olursa, çalışırım. Eğer, dernekçe sizler, "Tamam
o zaman, bu cg'nin başkanı sen ol, sen götür" derseniz, cg başkanı
olarak da, demezseniz üyesi olarak da çalışırım. Önemli olan, işlerin
doğru düzgün yapılması. Konum, kim en iyi yapar değerlendirmelerini size
bırakıyorum. Zaten derneğin yatay bir yapısı var, kimse -ben cg
başkanıyım, benim dediğim olur- havasında değil, çok da önemli de değil,
kimin üye kimin başkan olduğu.

Genellikle, "hemen şu güne bitecek, acil" projelerden çok, sürekli,
kararlı bir şekilde ilgilenmek, ve zamanla kümülatif bir sonuç almak
gereken durumlarda daha iyi çalışırım. Bünyem de müsade etmiyor zaten,
2-3 saat yemeğim veya uykum aksasa, migrenim falan tutar yatar kalırım
(Bkz, 11 Nisan şenlik gönüllüleri toplantısı). Bu yüzden öyle
gece-gündüz çalışamıyorum, ama her hafta belli bir saatimi düzenli
ayırabilirim.

Bir de biraz gayrı-resmi ve konu dışı bir öneri ama, aynı zamanda benim
"iş geliştirme ve yüksek performans danışmanlığı" için kullandığım
Duygusal Özgürlük yöntemleri, sigarayı bırakmadan, kilo problemlerine,
korku ve kaygıları yenmekten, çeşitli sağlık sorunlarına başarı ile
uygulanabiliyor. Eğer herhangi bir penguenin, böyle bir sorununu da
çözmesine bir yardımım olursa, memnun olurum. Şimdiye kadar, ayaküstü
uygulamalarla, bir arkadaşın agorafobisini (açık alan, ve evden uzakta
olma korkusu), iki arkadaşın kedi-köpek korkularını, bir arkadaşın
sigara bağımlılığını, geçirmekte, ve kendi migrenimi azaltmakta bunları
etkin bir şekilde kullandım. İlgilenen, listeden değil, özelden temas
kursun, veya www.teknobilge.com sitesine (ücretsiz-phpnuke) abone olup,
oradan bilgi alsın... Dernekte bazı penguenlerin sağlık sorunlarına
tanık olup üzüldüm. Her penguen kıymetli, kendinize iyi bakın...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.
www.teknobilge.com
info@teknobilge.com
GSM: (533) 763 42 11

> Herturlu konuda ilerleyen gunlerde tartisilmasini istediginiz, gorus
> bildirmek istediginiz gundem maddelerini yorumlayabilir, ek maddeler
> sunabilirsiniz. Bu yontem ayrica, LKD Idari Kurulunun ve YK'sinin
> gundeminde olan konularin takibini ve elestirisini de saglayacaktir.
>

> Saygilar.
> r.tolga

>>> secilmesi
>>> 4. Hukuk-CG kurulumu hakkinda Turker GULUM'un onerisini degerlendirme
>>> 5. Turker GULUM'un onerisiyle 1 yillik Butce planlamasi calismasinin
>>> baslatilmasi
>>> 6. Uye iliskileri
>>> 7. E-posta listelerinin duzenlenmesi