[dernek] Re: idari kurul toplantisi gundemi -- 23/05/2004

From: r. tolga korkunckaya (tolga@mavibilgisayar.com)
Date: Thu 20 May 2004 - 23:22:08 EEST

Merhabalar,
Birden bire Idari Kurul Toplantisi Gundemi Dernek Listesine dusunce tabi
sasirmak dogal. Aciklayalim. :)

Bildiginiz gibi, Genel Kurul Oncesinde Sayin Burak Dayioglu'nun gelecek
donemler icin gorusmeye acilmak uzere getirmis oldugu ve uyelerimizin
katkilari ile gelisen bir Master Plan tartismasi icerisinde Hukuk-CG
gundeme gelmisti. Daha once de (bir onceki Yonetim Kurulu doneminde)
Hukuksal konularda destek alabilmek uzere calismalar yapmaya
baslamistik. Bunu gecen zaman ve surec icerisinde degerlendirerek,
aramizda ve cevremizde bu konu ile ilgilenen, LKD uyelerinden kurulu bir
Hukuk-CG kurulmasi konularinda tartismalar ve gorusmeler yapmaya
basladik. Bu konu ile ilgili olarak bize onerilerinizi ve
dusuncelerinizi iletebilirsiniz.

Sureci biraz daha acar isek iki haftada bir duzenlenen Idari Kurul
Toplantilari daha genis bir katilimi saglamak, daha genis bir kitle ile
fikirleri tartismak ve hatta karara baglamak icin duzenleniyordu. Bu
toplantilara YK uyeleri disinda Calisma Grubu baskanlari ve tartisilan
konularla ilgili bazi dernek uyelerini cagiriyorduk. Amacimiz, YK'nin
Yonetim Kurulu kimliginden siyrilip Yurutme Kurulu Kimligine burunmesidir.

Bundan sonra belirli tarihlerde yapilacak (genelde iki haftada bir)
Idari kurul toplantilarinin gundemini onceden kendi aramizda olusturup,
toplanti gundemine alinmasini istediginiz konulari ekleyebilmenizi, ve
hatta on tartismalari dernek listesinde yapabilmemizi saglayacak sekilde
onceden duyurma karari aldik. Daha genis katilimli ve katilimci bir LKD
yonetimine herkesi dahil etmek isteriz. Idari Kurula, zaman zaman
tartisilan konularla ilgili olarak, konu ile ilgili calisan, uzman,
ilgili, tecrubeli arkadaslarimizi bu toplantilara davet edecegiz.

Bildiginiz gibi, Idari Kurul toplantilarina da YK ve CG uyeleri disinda,
ilk iki yedegi cagirma gelenegini yerlestirdik. Zira, YK uyelerinden
birisinin eksilmesi durumunda yerine gelecek olan arkadaslarimizin
mevcut gundemler, yapilacak ve yapilmis olan isler ile ilgili bilgi
sahibi olmalari, belirli bir kulturu benimsemis olarak aramiza
katilmalari, uyum ve zaman kazanma acisindan cok katki yapmaktadir.

YK (Yonetim Kurulu) ve DK (Denetleme Kurulu) uyesi olarak secilen
arkadaslarimiz yapilan islerin altina imza atmanin yanisira belirli bir
hukuksal yukumlulugun de altina girmis oluyorlar. Ancak bu dusuncelerin
daha genis platformlarda tartisilmasina engel degil. Gerek yapilan
islerde, gerek toplantilarimizda belirli bir seffafligi, ve
katilimciligi saglamanin pesindeyiz.

Gectigimiz YK doneminde ayni cabanin eseri olarak bir GYK listesi de
olusturulmustur. Bugune kadar LKD'nin YK sinda, gorev almis, belirli
tecrubeler edinmis, LKD'ye emek vermis olan eski YK uyelerinin dogal Uye
olarak kabul edildigi Genisletilmis YK listesinin, onemli konularda
fikirlerini alabilecegimiz, bize yol gosterici bir senato gorevi
yuklenmesi amaclanmistir.

Bu cabamizi Dernek Listesi ile butunlestirerek daha genis bir katilim ve
fikir zenginligine ulasabilirsek alinan kararlarin hem temsil hem de
saglik acisindan daha saglam olacagi kesindir. Dernek listesi bildiginiz
gibi sadece uyelerden degil, bize gonul veren herkesi kapsayan genis bir
yelpazedir.

Herturlu konuda ilerleyen gunlerde tartisilmasini istediginiz, gorus
bildirmek istediginiz gundem maddelerini yorumlayabilir, ek maddeler
sunabilirsiniz. Bu yontem ayrica, LKD Idari Kurulunun ve YK'sinin
gundeminde olan konularin takibini ve elestirisini de saglayacaktir.

Saygilar.
r.tolga