[dernek] senlik ve genel kurul'un ardindan - 2

From: burak.dayioglu@pro-g.com.tr
Date: Tue 18 May 2004 - 09:53:15 EEST

Merhaba,
Bu mesajimda seneye yapacagimiz senlige iliskin onerilerimi yaziyorum:

a. Isim etiketlerimiz cok kucuktu; ben de miyoptum (hala da oyleyim).
Gozlugum de olmasina ragmen yine de bazen isim etiketlerini uzaktan
okumakta zorlandim. Isimlerimizin onumuzdeki senenin isimliklerinde daha
buyuk olmasinin ozellikle fuayedeki yeni tanismalar icin onemli oldugunu
dusunuyorum.

b. Senlik organizasyonunun ve seminer/panel programina iliskin "program
kurulu'nun" alabildigince ayristirilmasini oneriyorum. Benzer ilgi
gruplarina hitap eden iki seminerin ayni saatte ve gunde oldugu birden
fazla nokta vardi; seneye bunu yapmamanin faydali olacagini dusunuyorum.

Bu seneki senlikte topladigimiz salon katilimci sayilarini da ele alarak
onumuzdeki senenin seminer alanlarini "programlama", "ozgur yazilim
felsefesi", "ag altyapisi", "sistem yonetimi" gibi basliklar altinda
gosterilen ilgi duzeyleri ile toplamayi ve seminerler icin cagriyi bu
oncelikli alanlar dogrultusunda yapmayi oneriyorum (Detay teknigi yolda
tartisiriz, [bence] bu asamada onemli olan seminerler icin oncelikli
alanlar dogrultusunda duyuru yapilmasi, seminer onerilerinin bir program
kurulu tarafindan objektif kriterler ile degerlendirilmesi ve seminer
katilimlarinin/basarilarinin izlenmesi).

c. Seminer aralari cok uzundu. Yarim saatlik seminer aralari sosyallesmek
icin guzel ama LKD gibi bilgiye-ac bir kitle icin aralarin uzun oldugunu
dusunuyorum. Belki kisa-uzun-kisa-uzun gibi bir farklilastirma ile
aralarin en azindan bazilarini kisaltmamiz mumkun olabilir.

d. Seminer programinda seminer verenlerin hangi okuldan/kurulustan
olduklari ve ozetler yazmiyordu. Onerim programi azicik kalinlastiracak
da olsa seminer verenlerin bir paragraflik biyografik tanitimlarinin ve
birer paragraflik seminer ozetlerinin oldugu bir program yapmaktan
yanadir. Miyopum ama bu programin cok kucuk puntolarla da yazilmasina
itiraz etmem. Bir seminere girmeden evvel basliktan dogru tahminler
yapmayalim.

e. Etkinligi Ankara'da yapmamiza karsin kamudan katilim oldukca dusuktu.
Etkinligi ozellikle kamuya ve buyuk kuruluslarin bilgi islem
departmanlarina islak imzali davetiyeler ile duyurmanin faydasi olacagini
dusunuyorum. Belki bu sene de yapmisizdir ama ben bilmiyorumdur...

Dort gune sigan koca bir senlik ile ilgili olarak elestiri ve onerilerimin
yalnizca bes madde ile sinirli olmasini _kendi adima_ bir gurur vesilesi
olarak goruyorum. :)

Emegi gecen tum arkadaslarimin bir kez daha ellerine, gonullerine saglik.

selamlar, sevgiler,
-bd