[dernek] Is plani tartismalari

From: Bora (bora@boragungoren.com)
Date: Wed 12 May 2004 - 01:15:57 EEST

Merhaba,

Basliklar ve "Re:"ler iyice bir karisti. Temiz baslik acasim geldi.

Su ana kadar neler tartistik. Aklima su anda gelenleri toparlasam.

1. Lokal, Egitim merkezi, vs.

Bunlar cok iyi seyler ve bence bir sekilde maliyeti karsilanabilir. Uzun
donemli yararlari olan bir tesis icin AB kaynakli cesitli fonlar
kullanilabilir.

- Duzenli ve cuzi ucretli (ucretsiz degil) egitimler verilen
- Bazi ozgur yazilim projelerine mekan destegi veren
- Bolca ozgur yazilim destegine cvs, web, wiki, vs. teknik destekler veren
- LKD'nin erisilebilir oldugu

bir mekanin satin alinmasi degil ama kiralanmasi ve muhtelif bilgisayar
alimi, bir iki yillik maasli personel giderleri bence de AB'den yada
Kosgeb'den alinabilir. Yeni secilen YK'nin ilk gundem maddesi olarak bunu
ele almasini istiyorum. Bu konuda elimden gelen destegi de yapmak isterim.

Bunun icin bir Mekan-CG acilmali. Hukukcu bir iki arkadasimizin da bu CG'de
yer almasi gereklidir. Okudugumuzda mevzuata gomulecegimiz seyler cunku bu
olaylarin belgeleri.

Daha once AB yada Kosgeb destegi konusunda deneyimli insan var mi aramizda?

Bu arada EMO'nun egitim merkezinin daha aktif kullanilmasi mumkundur. EMO
ile iliskilerde elimden geleni yapmaya calisirim. Kendi capimda oda icinde
etkin sayilirim. 3 yildir icindeyim.

2. Hizmet uretilmesi ve ucret alinmasi

Kamu Ihale Kanunu ihalelere katilmamasi kosulu ile ihalelere "danismanlik"
verecek kurulus tanimi yapiyor. LKD e-devlet ihalelerinde danisman olabilir.
Ankara'dayiz. Cok genis bir yetenek havuzuna erisimimiz var. Bazilarimizin
konumlari icabi zaten ihalelerde teklif veren durumunda olmasi mumkun degil.
Geri kalanlarimiz da cesitli projelerde katkida bulunur. Cikar catismasi bir
sekilde engellenir.

3. Egitimler

Bugun Linux egitimi veren tahminen 20-25 sirket oldugunu dusunuyorum.
LKD'nin bu alana girmesi anlam ifade etmez. Ama LKD bu alanda duzenleyici
rol ustelenebilir.

Bu sirketlerin (birisi benim sirketim) temsilcileri LKD'nin catisi altinda
bulusup (i) mufredatlar, (ii) egitim teknikleri, (iii) sertifikasyonlar gibi
konularda ortak bir yol cizebilir.

LKD ayrica egitmenlerin formasyonlarini verebilir. Aramizda cok uzun
suredir Linux konusunda seminer ve egitim verme deneyimi olan kisiler var.
Bunlar daha yeni egitmenlige baslayan insanlara surekli egitim kapsaminda
formasyon verebilirler. Ayrica egitim fakulteleri ile ortak calisma ile LKD
bazi baska formasyon egitimleri de organize edebilir.

"MCT" karsina "LKD-CT" koyabilmis oluruz. Bu cok onemli bir adimdir. Ticari
kazanctan daha onemlidir.

4. Aidatlar

Aidatin artirilmasi (yillik 120 milyonTL?) ve ogrenci uye aidatinin sembolik
duzeye indirilmesi (yillik 1 milyon TL?) taraftariyim.

Aidat tahsilati icin bir POS ve mail-order kullanilmasi durumunda sorun
cikacagini sanmiyorum. Sirket icin mail-order kullaniyorum. EMO'daki
mail-order kullanimini biliyorum. Cok cok temiz bir teknik.

EMO'nun egitim merkezine atifta bulunulmus. Onceki halini (88/7) bilirim.
Pentium-1xx lerde Visual C++ yada bazi Java uygulamalari yada Autocad emin
olun cok guzel calis(am)iyordu. Ne oldu? 8000 kisiden birikmis aidat
borclarini tahsil ettiler. Dort apartman dairesi satin alindi, ic mimara
yeniden duzenletildi. Vs. Vs.

Aklima gelenler bunlar. Bu arada Burak ne iyi etti de boyle bir baslik acti.
Herkesin aklinda ne kadar cok yapici fikirler varmis. Genel Kurul'a bir
"gundem" ile girilecek sayesinde.

Sevgiler.

Bora.

<a