[dernek] Re: Rv: Re: lts projesi

From: Kevser Gocmen Topal (kevser@boun.edu.tr)
Date: Wed 12 May 2004 - 01:19:49 EEST

Merhaba

> Bir universitede nasil Windows dersi yoksa Linux dersi de olmaz. :-) Ama
> "bilgisayar dersi" olur, "isletim sistemleri" dersi olur, "...da bilgisayar
> uygulamalari" dersi olur.

Tam da dediginiz gibi
adini tam hatirlayamadim ama Introduction to Linux diye bir ders biliyorum ben
alamadigimi da biliyorum.

> Altyapi hazir aslinda. Cerceve cok onceden cizilmis. Sadece bunun icini
> doldurmak onemli. Universiteler wiki'lere, haber gruplarina, xxx.org lara
> guvenerek ders acmaz. Onlar icin formel hazirlanmis ders kitaplari, sinav
> ornekleri filan hazirlamak gerekir. "Akademik ortam" dedigimiz de zaten
> boyle bir sey. Biraz hantal gozukebilir ama kim hantal degil ki?

Universiteleri ve akademik ortam hic de ders kitaplarina bagli derslerin
anlatildigi, sorularin kitaplardan secildigi vs yerler degil aksine
yaraticiligin sinirlarinin zorlandigi bir ortamdir. O sizin bahsettiginiz Lise
de kaldi bence

> Bilgisayar laboratuarlarinda Linux kullanilsin istiyoruz. Bir gidip bakalim,
> ODTU yada Hacettepe yada Inonu Universitesi... Farketmez en az 15-20 degisik
> uygulama yazilimi var o bilgisayarlarda. Hepsini gecirmeden yada uygun
> denkleri olmadan Linux'a geciremeyiz o laboratuarlari. Sadece Open Office
> ile olmaz.

Benim kastettigim bilgisayar laboratuvari her gun email kontrol edilen, belki
rapor yazilan grafik cizilen nette dolasilan siradan (siradan tanimi cok net
degil belki ama) laboratuvarlar

> Ne kadar komik gelirse gelsin boyle cabalar olmadikca akademik ortamlarda
> ogrencilerin tikir tikir Linux kullandigini goremeyiz.

Bu cabalari sarf edecek bir grup insan var elbette ancak yetmedigini kabul etmek
gerekir. Bunun icinde bence bir yerlerden baslamak gerekir. Bilgisayar
bolumlerinde bir iki kisinin kullandigi ve disaridan kimsenin iceri alinmadigi
laboratuvarlarla bunlar zaten olamaz

Sadece fikri olgunlastirmak icin cevaplayarak yazdim. Amacim birilerini incitmek
degildi.

Saygilarimla

Kevser