[dernek] Re: YK hakkinda

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Sat 08 May 2004 - 12:07:41 EEST

Murat Koç wrote:
> Peki hukuk çalışma grubu'nda kimler olacak? Çatağay Bey'i alalım o gruba
> koyalım ama yönetim kuruluna almayalım. Neden? Çünkü seni tanımıyoruz seni
> tanıyana kadar oyalan diye "hukuk çalışma grubu" diye bir grup salladık
> oyalan onunla.
>
> Açıkcası bu grup ismi Çağatay Bey'i tanımaman nedeni ile üye olmaması için
> bahane yaratmak amacı ile üretilmiş uyduruk bir isim olarak gözüktü bana.
>
> Tanınmayan kimseyi almayacaksak o zaman sadece belirli bir grubun elinde devam
> edecek bu işler öyle mi? Bu kişilerde ben seni tanımıyorum o yüzden aday
> [...]

Merhaba,
Bu mesajdan once Cagatay Bey de beni telefon ile aradi, sohbet ettik.
Ona telefonda anlattiklarimi calistiklarimi sizlere de anlatayim.

Bir orgutun yonetimine talip olmak icin o orgutun icinde bir sure
calismayi ve orgutu tanimayi cok onemli on-sartlar olarak goruyorum.
Orgutun dinamiklerini, gecmis uygulamalarini/yaklasimlarini ve
iliskileri bilmeden dogrudan orgutu yonetmeye calismanin *bence* kabul
edilebilir bir tarafi olamaz.

Ben soz konusu arkadasimi tabi ki tanimak zorunda degilim, "tanimadigim
birisi yonetim kuruluna girmesin" ya da "yalnizca es-dost ile yonetim
kurulu olusturulsun" demiyorum; boyle anlayanlar olduysa uzulurum.
"Tanimak" ile "dernegi tanimayan"'i kastettim, dileyenler mesajima
tekrar goz atabilirler.

Ben, cok acikca, yonetime aday olacak bir arkadasimizdan LKD'ye uye
olduktan sonra orgut icerisinde bir sure calismasini, cevreyi ve ortami
tanimasini beklerim. Cevreyi, kosullari ve dinamikleri ogrenmek icin
gececek bu sure *bana gore* bir yilin altinda da olmamalidir. Dernege bu
bicimde yakinlasan her arkadasim yonetime aday olabilir, benden de oy
alabilir.

Ama kimse kusuruma bakmasin: Dernegin icerisine girmemis, yalnizca
uyelik formunu doldurup kenara cekilmis birisinin "ben yonetim kuruluna
adayim, cunku ..."'sunu kabul edemeyecegim. Insaf edin yahu, dernegin
herhangi bir faaliyetine katilarak dernek ile belirli bir iliski
duzeyine ulasmamis birisinin yonetim kurulu adayligini yadirgamamak
nasil mumkun olabilir? Lutfen herkes elini vicdaninin uzerine koysun...

Murat'a ozel rica: Mesajimin ozunu anlamak icin vakit ayir(a)madigini
dusunuyorum. Murat, bundan onceki mesajimin ikinci paragrafini tekrar
okumani rica ediyorum. Kendisini tanimadigim icin degil, dernek ile
gecmiste iliskisi olmadigini dusundugum icin itiraz ettim; hala da
ediyorum. :)

selamlar, sevgiler.

--
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379      Fax: +90 312 2101120