[dernek] Re: YK hakkinda

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 07 May 2004 - 15:53:57 EEST

Selam,

Dernek üyesi değilim, oy kullanmayacağım doğal olarak. Herhangi bir bağım
olmadığı için yargılamamam gerektiğini düşünen varsa lütfen aşağısını
okumasın.

> Cagatay Hocam,
> Ben sizi _maalesef_ tanimayanlardanim. Yukarida "... icin aday olmak
> istiyorum" diye yazdiklarinizin tumunu dernegin "hukuk calisma grubunu"
> kurup isleterek de gerceklestirmek pekala mumkun; yani bu basliklar ile
> ifade ettiklerinizi gerceklestirmek icin yonetim kurulu icerisinde
> olmaniz gerekmiyor. Bu nedenle gerekceleriniz _bireysel olarak_ beni
> tatmin etmedi.

Peki hukuk çalışma grubu'nda kimler olacak? Çatağay Bey'i alalım o gruba
koyalım ama yönetim kuruluna almayalım. Neden? Çünkü seni tanımıyoruz seni
tanıyana kadar oyalan diye "hukuk çalışma grubu" diye bir grup salladık
oyalan onunla.

Açıkcası bu grup ismi Çağatay Bey'i tanımaman nedeni ile üye olmaması için
bahane yaratmak amacı ile üretilmiş uyduruk bir isim olarak gözüktü bana.

Tanınmayan kimseyi almayacaksak o zaman sadece belirli bir grubun elinde devam
edecek bu işler öyle mi? Bu kişilerde ben seni tanımıyorum o yüzden aday
olamazsın mı diyecek. Nedense bunda bir mantık göremiyorum ben.

Sen tanımıyorsundur başkası tanıyordur. Nitekim daha önce dernek bünyesinden
kendisine teklif gitmiş. Kim götürmüş bilemiyorum ama demek ki birileri
tanıyor Burak.

Ben de misal yönetim kurulundaki bir sürü kişiyi tanımıyorum. İstifalar
sonucunda yerlerine gelen kişiler oldular. Ne olacaktı ben seni tanımıyorum
olmazsın mı demek gerekiyordu.

Hem yeni insanlara ihtiyaç duyuyoruz diyorsunuz hem de tanımıyoruz seni bu
yüzden tehlikelisin diyorsunuz.

Başta Çağatay Bey'in ben üye olmak istiyorum şeklindeki atılımı açıkcası
avukat olan birine çok da uyumlu bir giriş değildi. Sonradan düzelttiği
ikinci mailinde biraz daha tanımış olduk neden bunu yapmak istediğini.

Umarım detaylı bir şekilde projelerini ve neleri yapacağını bir avukata
yakışır bir biçimde daha detaylı olarak sunar ve böylece daha iyi tanımış
oluruz kendisini.

> Ben, bireysel olarak, daha once dernek icin yapilan calismalara
> katilmamis kisilerin yonetim kurulu icin adayliklarini _son derece
> tehlikeli_ buluyorum. Yonetmeye talip oldugu organizasyonu salt disindan
> degil icinden de tanimak gerekiyor. Bunu dernek calismalarina daha once
> katkiniz olmadigi varsayimi ile yaziyorum. Yaniliyor da olabilirim,
> belki de dernek faaliyetlerine daha once katki vermissinizdir.

Neden tehlikeli buluyorsun?

İçinden de tanıyanların halini görüyoruz ortada. Çıkar çatışmaları vs vs devam
ediyor. Ne fark eder içerden tanısın veya tanımasın? Alsın görevini, misyonu
yüklensin, belirttiği projeleri yapsın tamam. Başka?

> Mumkunse, dernek ile iliskinizin gecmisi konusunda bizi bilgilendirir
> misiniz?

Hatta referans isteyelim yönetim kuruluna üye olmak isteyenlerden. En az iki
tane daha önce LKD yönetim kurulu üyesi olmuş kişinin yazılı referans mektubu
olsun.

Enver'in bir mailinde şöyle bir geçiyor.

- -------------------------------------------------------------------------

Yönetim kuruluna aday olacağını açıklayanların:

      * Kim olduklarını, bu güne kadar LKD/Linux için neler yaptıklarını
      * Aday olmaya neden karar verdiklerini
      * YK üyesi olduktan sonra ne gibi çalışmalara katkı vermeye
        istekli olduklarını

belirtecek metinleri hazırlayarak fotoğrafları ile birlikte mevcut YK
tarafından belirlenecek adrese göndermelerini ve bu içeriğin
linux.org.tr web sitesinde alt bir sayfada yayınlanmasını öneriyorum;
yeri gelmişken :)
- ------------------------------------------------------------------------

Yapın bunları ondan sonra kimseye seni tanımıyoruz demeyin.

> <DISCLAIMER>
> Cagatay Bey'i tanimam; bu nedenle olumlu ya da olumsuz bir degerlendirme
> ya da onyargi ile bu mesaji yazmadim. Cagatay Bey'in yerine baska bir
> isim de olsaydi ayni bicimde sorgulamaya calisirdim.
> </DISCLAIMER>

NOT: Ben de tanımam Çağatay Bey'i.

- --
| |