[dernek] YK hakkinda

From: Cagatay CENGİZ (cagatay@lawtr.com)
Date: Thu 06 May 2004 - 23:42:41 EEST

Merhaba Arkadaslar,

Ben Cagatay Cengiz , Ankara Barosuna kayitli olarak serbest avukatlik
yapmaktayim 30 yasindayim.
Bilgisayar dunyasi ile tanismam 1993 senesinde Tubitak Bilgisayar
Kulubunde oldu.
1996 senesine kadar kulube uyeligim devam etti daha sonra kulup BITAV'a
devroldu ve sonrandan da akibetinin ne oldugunu bilmiyorum . Su an
bilisim sektorunde belli konumda olan arkadasla bu kulup vasitasiyla
tanistim ve bir cogunuz da beni yakindan taniyorsunuzdur.

Neden LKD yonetiminde yer almak istiyorum ?

1.Gecmis yilllarda dernek yonetim kurulunda yer almam icin teklif
gelmisti ama o zamanlar mesleki yasamimda tam bir olgulungum yoktu.
LINUX'u ve LINUX'cunun hukuksal olarak da korunmasi ve temsilinin en
yuksek seviyede olmasi gerektigine inaniyordum. Daha sonra LKD'nin "Kamu
yararına çalışma niteliği" tasiyan dernek olma istegi konusunda
arkadaslarin calisma yapmak istedikleri soylendi ki bu durum gercekten
de OLMASI gereken bir husus yani LKD'nin "Kamu yararına çalışma
niteliği"nde olmasi gerekmekte ama bu durum gercekten de burokratik
engellerle dolu bir yol. Bunun icin saglam bir calisma gurunun olmasi
gerektigine inaniyorum.yani degirmen suyuyla degil de dernegin kendi
icindeki hukukcular ile bu sorunun asilacagini dusunuyorum!

2. Acik kaynak kod'u hukuki platformalarda tartisma ve yerini
saglamlastirmak icin zaten bireysel olarak calismalar yapmatim ama
istiyorum ki LKD'nin bu alanda bayrak tasiyan bir orgut olsun....

3. Tuzugun degismesi gerekmekte , cunku bir dernegi var eden TUZUGU'dur
bu bir nevi anayasadir. anca saglam bir tuzuk ile KURUMSALLASILABILINIR.

simdilik aklima gelenler bunlar , yukarida saygdigim hususlari
gerceklestirmek icin uyumlu bir yonetim ile calismak istiyorum...

saygilarimla

Av. Cagatay CENGIZ