[dernek] Temcit pilavi

---------

From: Gokhan (gokhan@mira-soft.com)
Date: Mon 21 Jun 2004 - 11:39:14 EEST

Selamlar,

Sizce bu turde ki bir etkinlik nasil bir sonuc alinir.Ve en onemlisi

ulkemizde

Sunucu tarafinda Linux yillardir zaten hazir.
Onur Bey bu baglamda hakli görünüyor. Ancak unutulmamasi gereken bir sey
var. Su an finansal isler yapan bir kurumu Oracle üzerinden PostgreSQL üzerine
döndürmeye ugrasiyorum. Bunun için de kurumun kendi yerinde bir server üzerinde JSP + Tomcat + httpd
+ Postgre + jdbc seklinde gereken kuruluslari yaptim ve ise koyuldum. JSP onlarin talebi idi.
Iki noktaya dikkat ediyorum.
Bu özel ya da resmi kurumlardaki bilgi islem elemanlari öncelikle bu yazilimlarin arkasinda kim var diye soruyorlar,
Ikinci olarak performans, kararlilik v.b. konulara bakiyorlar. Bu son derece acikli bir durum tabii.
Bu asamada dernek bu tür karar verici kisilere teknik anlamda seminerler verebilir bence.
Yani linux hizmeti veren sirketler bir yandan piyasada ugrasip örnekleri
çogaltirken, beri yandan dernek genel bilgilendirme yapabilir. Bu bana çokta anlamsiz gelmiyor.
Dernek ile bu tür sirketler arasinda zaten organik bir bag vardir ve olmalidir.
Sonuçta niyeti gerçekten açik yazilimlarla is yapmak olan, bu isin gönüllüsü
firmalar ve çözümler çogaldikça dernek daha güçlü ve en azindan bilisim dünyasinda daha ciddiye alinan bir kurum olacaktir
diye düsünüyorum.
Bu iliskinin sinirlari ve nasil yürütülecegi ayrica tartisilabilir.
Ayrıca en acıklı bulduğum konulardan biri de söz gelimi IPCop gibi uygulamaları alıp müşterilerine sunan
pek çok bilişim sektörü firmasının aslen Linux hakkında hiç bir temel bilgisi bulunmaması.
Yani bana kalırsa en önce sektör firmalarına Linux ile hangi çözümlerin sunulabileceği anlatılmalıdır.
Dernek, zaten düzenlediği eğitim seminerlerini bu firmalara da duyurabilir.
Ve an komik taraf ise zaten master plan tartışmaları yapılırken buna benzer şeyler söylemişim.
Bakınız aşağıda yer alıyor.

Diyeceğim şimdilik budur.

Herkese iyi çalışmalar

Eski yazı
------------------------------------snip-----------------------------------------

Yaklaşık 16 yıldır bilişim sektöründe çalışıyorum. LKD'ye üye olmak
konusunda da
uzun süre düşündükten sonra karar verebildim. Bunun en belirgin sebebi
Türkiye'de dernek oluşumlarının asal kuruluş amaçları dışında, sonu gelmez
kişisel çekişme alanları olmalarıydı sanırım.
Ancak her geçen gün global olarak, yavaş yavaş içine çekildiğimiz kötümser
tablonun bilgi işlem alanındaki yansımalarını gördükçe, bir şeyler yapmanın,
katılımcı olmanın gereğini daha iyi anladım.
Bu girizgahtan sonra 2 yıllık iş planı için bende naçizane öneriler sunmak
isterim.

Öncelikle Linux'un kullanım platformlarının tam olarak adını koymak gerekir
diyorum.
Bunları sunucu tarafı ve son kullanıcı tarafı olarak bölmek istiyorum.
Sunucu tarafını ise yapılacak işlerin ve kullanıcıların sayısına göre, küçük
ölçekli 1-50 kullanıcı, orta ölçekli 50-200 kullanıcı ve büyük ölçekli 200+
olarak adlandırmak istiyorum. Servis Sağlayıcılar gibi oluşumlar da ayrıca
ele alınmalı diyorum. Bence, buna göre oluşacak bir platform, Linux
dağıtımı, uygulama matrisi son derece faydalı olacaktır.
Bu bölümleme doğru yapılarak planlanacak faaliyetlerin daha açık olacağını
düşünmekteyim.

1. Kamu kurumlarında genel eğilim, hazır, arkasında destek vermeyi vaat eden
şirketlerin bulunduğu ve tabiiki Microsoft platformlarında çalışan çeşitli
uygulamaları seçmek şeklinde. Seçim esnasında %80'e varan bir çoğunluk demo
talebinde bulunuyor. Kamu kurumlarındaki bilgi işlem personeli için bir
takım özel eğitim seminerleri verilmeli, bu kişiler davet edilmeli ve
özellikle mevcut çözümler gösterilmelidir. Bu amaçla Linux Sever şirketlerle
her anlamda işbirliği yapılmalıdır. Buradaki çelişki daha sonra hizmet
verecek Linux Sever şirketle LKD arasındaki ilişkinin nasıl olacağı ve
sınırlarıdır. Tartışmaya açılmasını rica ediyorum.
 2. Sektörde son kullanıcı ile sıcak temas halinde bulunan şirketler içinde
aynı şekilde seminerler verilebilir. Bu firmaların teknik destek
birimlerinde çalışan kişiler ve yöneticileri için çalışmalar yapılabilir.
3. Malumunuz Türkiye'de boş sistem satma şansını ortadan kaldıran kanunlar
sayesinde, OEM üreticiler mutlaka bir OS ile sistemi sunmak durumundalar. Bu
aşamada MS yerine tercih edilebilir Linux dağıtımları bir an evvel firmalara
tanıtılmalıdır. Zaten bunu yapan firmalar var bildiğim kadarıyla.
4. Beri yandan zaten LKD üniversitelerde seminerler vermektedir. Bu çabanın
da artarak zaten devam edeceğini varsayıyorum.
5. LKD üyeleri arasında a) üyelerin bilgi ve ilgi alanlarını anlamak için b)
mevcut yönelimlerini ve bakış açılarını anlamak için anketler
düzenlenmelidir. Bu anketler sayesinde bulanık olan konulara daha net
çözümler getirilebilir ve dernek içinde insan kaynakları planlaması daha
doğru yapılabilir demekteyim.
Son olarak önce kullanılan kavramlarla ilgili ortak bir görüş birliği
oluşturulmasını önermekteyim. Mesela "Firma" derken ne anlıyoruz.
"Seminer"in kalite düzeyi ne olacaktır v.b. bir çok örnek verilebilir.