[dernek] Re: Kurumsal Linux'u anlatim projesi(etkinligi/semineri)

---------

From: Özer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sun 20 Jun 2004 - 20:40:34 EEST

Merhabalar,

MEB'le ilgili proje "stratejik önemde" olduğu için çok önemli. Yani
neden biz atıyorum, DSİ'de linux uygulanmasına aynı önemi vermiyoruz?
Çünkü küçük yaşta M$ Windows kullananlar, ona alışacak, ömür boyu onu
isteyecek. O açıdan çok önemli. Ve o yüzden bu proje, öncelikle MEB
bağlamında gündeme geldi. Yoksa, bütün kamu kurumlarında, üç aşağı beş
yukarı aynı model, ciddi Toplam Sahipolma Maliyeti tasarrufları getirebilir.

Elbette, ltsp gibi maliyetleri çok düşüren modellerin, MEB'in dışında
da, şirketlerde, kurumlarda, birçok uygulaması olabilir. Hele Nilgün
Hanım'ın dökümanını hazırladığı gibi, varolan Windows/Mac
bilgisayarların da, bir Linux sunucunun istemcisi olabildiği durumlarda,
geçiş ve uygulama çok daha kolay olur, özellikle 1-2 özel uygulama
yüzünden Linux'a tam geçemeyen firmalarda. Ve elbette, bunun da
tanıtılmasında, uygulanmasında fayda var.

Ama ben de bu işin teknik destek veren hizmet veren kişiler ve firmalar
tarafından yapılmasına taraftarım. Şimdi dernek böyle bir etkinlik yapsa
ne olacak? İnsanlar bu hizmeti kimden alırız diye soracaklar. Dernek "şu
iyidir ondan alın" derse, tarafsızlık ilkesini çiğnemiş olacak. Ha şu
olur, seminerlerinde bu konuyu işler, bir demo yapılabilir, belgeleri
internetten yayınlayabilir, ama isteyenin istediği firmadan hizmet
almasına karışmamalı, bu anlamda yönlendirici olmamalıdır, diye düşünüyorum.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.