[dernek] Re: 13/6/2004 LKD idari kurul toplantisi

---------

From: NilgünBelmaBugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Sun 20 Jun 2004 - 01:51:25 EEST

Selam,

Cumartesi 19 Haziran 2004 23:01 sularında, Vzer Tayiz şunları yazmıştı:
> Merhaba,
>
> Geçen rentalinux sohbetinde de geçmişti buna benzer bir konu. Bunun gibi
> bir çalışma yapılmış sanıyorum (belge değil, proje olarak), şu linke de
> bir bakıp bana düşüncelerinizi söyler misiniz?
>
> http://www.nexedi.org/sections/faq/dls/view
>
> bu da desktop linux server diye birşey, win makinaların, Linux server'a
> client olmasından falan bahsediyordu burada da.

Böyle birşey değil, alabildiğine basit.
Onlar thinVNC diye bir sistemden söz ediyor.
Benim yaptığımda bildik şeylerden başka birşey yok.
Belli bir dağıtıma bağımlılık da yok. Herhangi bir
dağıtımın içinden dosyalar toplanabilir.

Windows makinalara 4500+800 = 5300k dosya artı loadlin
yükleyip, bir simgeye (LINUX OL) tıklayıp, makinayı
X terminal yapıyorum. Makina kapatılıp açıldığında
yine windows yükleniyor. Kardeş kardeş geçiniyorlar :-)

Ben lab'lardan winlerin kaldırılıp linux kurulacağına hiç ihtimal
vermiyorum. Geçiş süreci umulduğu gibi keskin köşeli olmayacaktır.
Windowsları fazla bozmadan (sadece sunucuyu rica edeceğiz) linux'u da
ilave etmek lazım. :-)

initrd'yi hazırlarken biraz zahmetli işte, her makinaya özel
olması lazım. Bu belleğin olabildiğince ekonomik kullanılması
için gerekli, ama makinalarınız herbiri en az 64 MB bellekli
ise initrd bol bulamaç her türlü donanıma yanıt verecek modüllerle
(çekirdek ve X modülleri) doldurulabilir. Ben en küçük çekirdek
ve initrd nasıl yapılır anlatacağım, genişletmek isteyen genişletir.
Okusunlar yapsınlar. Öyle fazla uzmanlık filan gerektirmeyecek
kadar ayrıntıya ineceğim. Sorular gelirse daha da ayrıntı
eklenebilir. Ülkenin en ücra köşesinde bile bir internet
erişimi olan biri bu işi yapabilmeli...

Bu arada, istediğim yardıma artık gerek kalmadı. Hallettim o meseleyi.

Esen kalın,
Nilgün