[dernek] Re: 13/6/2004 LKD idari kurul toplantisi

---------

From: Özer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sun 20 Jun 2004 - 13:33:57 EEST

Merhabalar,

=?iso-8859-9?q?NilgünBelmaBugüner?= wrote:

>Selam,
>
>Cumartesi 19 Haziran 2004 23:01 sularında, Vzer Tayiz şunları yazmıştı:

>Böyle birşey değil, alabildiğine basit.
>Onlar thinVNC diye bir sistemden söz ediyor.
>Benim yaptığımda bildik şeylerden başka birşey yok.
>Belli bir dağıtıma bağımlılık da yok. Herhangi bir
>dağıtımın içinden dosyalar toplanabilir.
>
>Windows makinalara 4500+800 = 5300k dosya artı loadlin
>yükleyip, bir simgeye (LINUX OL) tıklayıp, makinayı
>X terminal yapıyorum. Makina kapatılıp açıldığında
>yine windows yükleniyor. Kardeş kardeş geçiniyorlar :-)

> [...]
Aslında, elbette gönül ister ki, MEB'de yaptığımız bu çalışmanın
sonunda, hiç lab'ı olmayan en ücra köşelerdeki okullara bile, çok düşük
maliyetlerle, kamunun elindeki eski bilgisayarları kullanarak, tamamen
Linux kurulu lablar sıfırdan kurulabilsin. Yani, nihai hedef bu. Ne
kadar sürer, ne kadar kolay veya zor olur, bilemem ama, yapmaya
çalıştığımız şey bu.

Ama elbette, sizin çalışmanız da çok değerli ve önemli, özellikle,
halihazırda bir labı olan, aktif olarak Windows'u kullanan, özel bir
uygulama yüzünden tamamen Linux'a geçilemeyen ortamlarda, böyle basit,
dağıtımdan bağımsız, yumuşak geçiş yapan çözümler, çok önemli.

Bana sanki bu çözüm, işyerleri için daha uygun gibi geliyor. İlköğretim
öğrencisinin, Linux'da karşılanamayacak ne ihtiyacı var ki? İnterneti
kullansın, Ofis programlarını kullansın, yeter... Ama bir mesela bir
mimarlık mühendislik ofisi Autocad kullandığı için Linux'a tamamen
geçemiyorsa, böyle bir yumuşak geçiş çok faydalı olur...

Yine bizi bu çalışmanızdaki gelişmelerden haberdar edin. Sayenizde ben
de okur, feyz alır, öğrenirim bari...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.