[dernek] Re: 13/6/2004 LKD idari kurul toplantisi

---------

From: NilgünBelmaBugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Fri 18 Jun 2004 - 18:50:20 EEST

Selam,

Şu an bir proje üzerinde çalışıyorum. Bu projenin sonucu bir belge olacak.
Amacım, linux hakkında çok az bilgisi olan birisinin bir windows
ağını bir x terminalleri ağına dönüştürebilmesini sağlamak.
Bunu yaparken kişi, linux'u da ileri seviyede öğrenmiş olacak. :-)

Senaryo şöyle:
Windows çalışan makinalardan oluşan bir lab. var. Bunların başına
hızlı bir makina koyuyoruz ve üzerine Linux kuruyoruz. Samba'yı
etkinleştiriyoruz. w98'ler (o lab. larda w2k veya eşdeğerini
çalıştıracak makinalar olduğunu sanmıyorum) sambaya autologin
yapacak ve netlogon'dan bazı dosyaları almaya hazır hale gelecek.
Her w98 masaüstünde bir linux simgesi olacak. Bu simgeye tıklandığında
w98 gidecek, linux gelecek (loadlin). Yani makina bir x terminaline
dönüşecek. Zorlama yok, Linux'u isteyen bir dener. Kullanmaya başlayınca
bırakamayacaklar nasılsa :)))

Teorik olarak bu senaryo mümkün görünüyor. Avantajı, lab.daki
makinalara hemen hiç dokunmuyoruz. Onlara bir linux kurmuyoruz.
Herşey sunucuda bitiyor.

Amacım bir dağıtım oluşturmak ya da bir iso, paket dağıtmak değil.
Bunu herkesin yapabilmesini sağlayacak bir belge yazmak.
Adım adım her işlemi anlatacağım. ldd ile hangi kütüphane lazım
bak onu kopyala mertebesinde.

initrd oluşturma aşamasını tamamladım. 12MB ramdisk oluşturan
bir img (4.5MB'lık bir initrd.img) ile x terminali türkçe klavyesi
ile çalışır duruma geliyor. Mümkün en küçük ramdiski elde etmem
ve 32 MB bellekli bir makina üzerinde tek başına bunun çalışabilir
olmasını sağlamam lazımdı. Ayrıca 1 tty'si de var. Şimdi işin
windows ile iletişim kısmını çözmeye çalışıyorum. Daha önce samba
kullanmadığımdan önce samba öğrenmeye çalışıyorum :-)
Belge bu yaz biter gibi görünüyor.

Bilen biri, samba üzerinde makina hesabı nasıl açılır kısaca
anlatabilir mi? :-) Ben okur öğrenirim ama siz anlatırsanız
süreç biraz kısalır. Belgeyi hemen yazmaya başlarım.
Ağda oturum açma işlemini w98'lerde kullanıcıya bırakmamak
gerekiyor da (windowscada automatic logon).

Esen kalın,
Nilgün

Perşembe 17 Haziran 2004 14:06 sularında, Vzer Tayiz şunları yazmıştı: