[dernek] Re: 13/6/2004 LKD idari kurul toplantisi

---------

From: Özer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Thu 17 Jun 2004 - 14:06:51 EEST

Merhabalar,

>* Projelendirme çalışma grubu için Özer Tayiz'in hazırladığı çerçeve
>değerlendirilerek çalışma grubunun kurulmasına ve kendisinin de başkanı
>olmasına karar verildi. Sorumlu yönetim kurulu üyesi olarak yedek yönetim
>kurulu üyelerinden Bülent Açıkgöz belirlendi.

Sevindim. Demek oluyor ki, resmen kurulduk, artık çalışmalara
başlayabiliriz. Projelendirmeyle ilgilenen diğer arkadaşlar da bir "ben
de desteklerim" mesajı atabilirler mi? Aklıma ilk gelenler, eğitimle ve
MEB ilgili çalışmalara destek verebileceğini ifade eden Bora Güngören
ile, kendi çalıştığı firmada 1-2 haftada iş planları çıkarılabilen,
çeşitli proje fikirleri olan, Burak Dayıoğlu.

Elbette, konuyla ilgilenen herkese açık bir çalışma grubu bu, aklında
bir fikir, bir öneri olan herkesin, "ben de katılırım, şunu yapabilirim"
diye mesajlarını bekliyorum.

Mesela, k12-ltsp (bkz: http://www.k12ltsp.org ) gibi bir şeyi, MEB'e
uyarlamak, ve MEB'ce kullanılmasını, benimsenmesini sağlamak, şu anda
ilk yapılabilir iş gibi gözüküyor. Listede daha önce de sohbet konusu
olmuştu. LI da kafasına göre böyle birşeye başlamış, okulinux diye.
Şenlikte de başarı öykülerinden birinde vardı, Abant İzzet Baysal
Üniversitesi bilgi işlemi, Bolu'da bir köy okuluna bir bilgisayar labını
bu şekilde kurmuş, maliyetler %20-25'ine düşmüş. (Sunum LKD'de bir
yerde var mı? Seminerler arasında göremedim. Maliyet analizlerine kadar,
birçok faydalı bilgi vardı.) Böyle bir işe katılmak isteyenler, "ben de
varım" desin. Yavaş yavaş, proje-cg ekibi kimlerden oluşur, belli olsun...

Bununla birlikte, bir de dernek listesi (proje-cg@linux.org.tr?)
kuruluyor mu? O işi web-cg mi yapıyor? Hazırlanınca bilelim, bu
tartışmaları orada yapmak, daha uygun olabilir.

Bunun dışında, e-dergi çalışmasına da katılmak isterim. Altyapısından
programlamasından anlamam, ama, bence ilerde basılı dergiye bile
dönüşebilecek, önemli bir proje. Şöyle bir 3000-5000 abonemiz olsa, ne
güzel olur, derneğe gelir de olur, (reklam alınır, belki abonelik usulü
bir web sitesine dönüştürülür, ya da kağıt ortamına taşınır...).